- O produkte
- Asistenčná služba
- Príbehy klientov
Výhody poistenia
Poistenie bývania vám pomôže v prípade náročných situácií ako sú živelné udalosti, či krádeže. Poistením nehnuteľnosti s domácnosťou získate komplexný balík ochrany vášho domova zahŕňajúci stavbu aj s jej zariadením.
Vybrať si môžete z variantov Klasik, Štandard alebo Extra s rôznym poistným krytím a voliteľnými pripoisteniami. V prípade, že si pripoistíte aj zodpovednosť za škodu, získate extra 5% zľavu z poistného.

Poistenie nehnuteľnosti
- pre majiteľov rodinných domov, bytov či rekreačných objektov, ktoré sú spojené so zemou pevným základom a zahŕňa všetky stavebné súčasti,
- poistenie domu, bytu, samostatnej garáže ale aj chaty či rozostavanej stavby
- môžete si pripoistiť aj vedlajšie budovy, exteriérový bazén, okrasnú záhradu.

Poistenie domácnosti
-
do poistenia domácnosti patrí vybavenie vášho domova, všetky hnuteľné zariadenia a veci osobnej potreby,
- poistenie zariadenie domácnosti,
- môžete si pripoistiť liečbu a pohreb domáceho zvieraťa v dôsledku úrazu
- ponuka doplnkového poistenia drahých vecí.
Voliteľné pripoistenia
Poistenie zodpovednosti za škodu
Pripoistenie kryje škodu inej osobe, ktorú spôsobil poistený alebo je za ňu poistený zodpovedný alebo škoda vznikla v príčinnej súvislosti s vlastníctvom jeho nehnuteľnosti. Pripoistenie kryje aj škody spôsobené pri rekreačnom športe v rámci celej Európy.
Poistenie nákladov na liečbu a pohreb zvieraťa v dôsledku úrazu
Poistenie kryje náklady na liečbu alebo pohreb domáceho zvieraťa v dôsledku jeho úrazu. Poistené sú psy, mačky, fretky, teráriové zvieratá, okrasné a spevavé vtáky - chované pre záľubu.
Poistenie okrasnej záhrady
Predmetom pripoistenia sú okrasné porasty a záhradná architektúra, pre prípad živelnej udalosti, odcudzenia, vandalizmu a neúmyselného poškodenia stavebnou činnosťou inou osobou.
Poistenie exteriérového bazéna
Pripoistenie sa dojednáva pre prípad poškodenia alebo zničenia predmetu pripoistenia živelnou udalosťou. Poistenie sa vzťahuje na všetky druhy exteriérových bazénov a víriviek, ktoré sú pevne spojené so zemou s vlastným rozvodom vody. Predmetom pripoistenia je tiež príslušenstvo a súčasti patriace k bazénu.
Balíky poistnej ochrany pre poistenie bývania
Poistná ochrana | Klasik | Štandard | Extra |
---|---|---|---|
Živelná udalosť | |||
Krádež, odcudzenie | |||
Rozbitie skla | |||
Škody spôsobené uniknutou vodou z vodovodného zariadenia | |||
Vandalizmus | |||
Poškodenie, skrat elektromotorov | |||
Úhrada nákladov za uniknutú vodu | |||
Škody na vonkajšej fasáde spôsobené hmyzom, hlodavcami, vtákmi a lesnou zverou | |||
Škody spôsobené stavebnou činnosťou cudzej osoby | |||
Vyplatenie sumy 300 € navyše bez dokladovania, ak poistné plnenie presiahne 3 000 € | |||
Vyššie limity poistného plnenia | |||
Poistné plnenie bez spoluúčasti | |||
Základná asistenčná služba | |||
Rozšírená asistenčná služba |
Najčastejšie otázky
Ako môžem nahlásiť poistnú udalosť?
Stala sa vám škoda? Vyberte si spôsob, ako chcete nahlásiť poistnú udalosť:
- V mobilnej aplikácii ČSOB Asistent. Aplikácia je k dispozícii 24 hodín dennne a môžete v nej priložiť fotodokumentáciu alebo iné dokumenty.
- online formulárom na nahlasovanie poistnej udalosti
- telefonicky na čísle 0850 311 312 (zo SR) alebo +421 2 5966 6997 (zo zahraničia) v pracovných dňoch od 8:00 do 17:00 hod.
Po nahlásení poistnej udalosti vám príde potvrdzujúca SMS s číslom vášho hlásenia. Toto číslo alebo číslo poistnej zmluvy používajte pri následnej komunikácii s poisťovňou pri vybavovaní vašej poistnej udalosti.
Aký je rozdiel medzi poistením nehnuteľnosti a domácnosti?
Poistenie nehnuteľnosti
Predmetom poistenia môže byť byt, rodinný dom, rekreačná budova, vedľajšia budova, garáž. Poistenie zahŕňa aj príslušenstvo bytu a rodinného domu alebo rekreačnej budovy, stavebné súčasti budovy, malé mechanizmy, stavebný materiál počas výstavby, rekonštrukcie, vykonávania opravy, údržby budovy a elektromotory. Poistenie budovy zahŕňa všetky pevné súčasti, napr. okná, dvere, podlahy, sanitu, rozvody, vstavaný nábytok či presklené balkóny. Je možné pripoistiť exteriérový bazén a okrasnú záhradu.
Poistenie domácnosti
Predmetom poistenia je súbor hnuteľných vecí, tvoriaci zariadenie domácnosti a vecí, slúžiacich na jej prevádzku alebo uspokojovanie potrieb členov domácnosti, napr. nábytok, spotrebiče, elektronika, oblečenie, osobné veci, športové vybavenie, peniaze, ceniny a mnoho iných vecí, ktoré máte doma.
Kde sa na mňa vzťahuje krytie?
- Miestom poistenia budovy, domácnosti a zodpovednosti za škodu v súvislosti s vlastníctvom / držbou nehnuteľnosti je adresa uvedená v poistnej zmluve na území Slovenskej republiky.
- Miestom pripoistenia zodpovednosti fyzických osôb za škodu je geografické územie Európy.
- Miestom pripoistenia liečby a pohrebu domáceho zvieraťa je geografické územie Európy.
Dokumenty k poisteniu domácnosti a nehnuteľnosti
Poistné podmienky k poisteniu nehnuteľnosti, domácnosti a doplnkovým pripoisteniam nájdete v časti Dôležité dokumenty.
Akú plochu mám zadať pri vybavovaní poistenia?
Ak si poisťujete byt, zadávate podlahovú plochu. Ak si poisťujete dom, zadávate zastavanú plochu všetkých podlaží. Pri zadávaní plochy domu rozlišujete obývanú a neobývanú plochu. Obývanú plochu predstavuje aj balkón, lódžia či terasa. Plochu vedľa stojacich budov zadávate zvlášť. Patrí k ním aj plocha samostatne stojacej garáže.
Akú plochu mám zadať pri rozostavanom dome?
Pri rozostavanom dome zadávate konečné rozmery, t.j., plochu, ktorú bude mať dom po dostavaní.
Môžem si poistiť bazén, garáž alebo záhradný domček?
V prípade, ak sa bazén nachádza v interiéri, pripoistenie nie je potrebné. Je poistený v rámci budovy. Exteriérový bazén si vyžaduje samostatné pripoistenie. Samostatné pripoistenie je potrebné aj pre záhradný domček, ktorý má stavebné povolenie, a teda je samostatne stojacou vedľajšou budovou. Jeho rozmery uvediete v poistnej zmluve. Záhradný domček, postavený bez nutnosti stavebného povolenia, je automaticky poistený ako prislušenstvo rodinného domu. V rámci poistenia domu si môžete poistiť aj garáž.
Môžem si poistiť domácnosť aj v prípade, že nie som majiteľom nehnuteľnosti?
V zmysle poistenia definujeme domácnosť ako súbor hnuteľných vecí, ktoré slúžia členom poistenej domácnosti. Čo to pre vás ako nájomcu znamená? Ak v prenajímanom byte vlastníte veci (nábytok, spotrebiče a pod.), domácnosť si poisťujete na sumu, ktorá je vo výške ich spoločnej hodnoty. Ak sa v byte nachádzajú aj veci prenajímateľa (majiteľa bytu), svoje veci by si mal taktiež poistiť v sume zodpovedajúcej ich spoločnej hodnote. Domácnosť si teda môžete poistiť aj v prípade, že nie ste majiteľom nehnuteľnosti. Podmienkou je, aby bola nehnuteľnosť skolaudovaná alebo má minimálne všetky potrebné revízne správy.
V byte/dome sa mi stala havarijná situácia a spôsobila dočasnú neobývateľnosť. Budú mi náklady na dočasné ubytovanie preplatené?
Áno, táto možnosť vám vzniká. Poisťovňa môže uhradiť náklady na primerané ubytovanie max. na 6 mesiacov a do max. sumy v balíku Štandard 1 000 € a balíku Extra 2 000 €.
Kde nájdem informácie o poistných limitoch napr. pri zabuchnutých dverách, prasknutom potrubí a pod.?
Limit pre konkrétne asistenčné služby nájdete v príslušných poistných podmienkach, ktoré tvoria prílohu poistnej zmluvy. Napríklad: Limit na poskytnutie pomoci pri zabuchnutých dverách je v balíku Klasik a Štandard 75 €, v balíku Extra 150 €.
Predal som nehnuteľnosť. Ako mám ďalej postupovať?
V prípade, že ste predali predali nehnuteľnosť, je potrebné doručiť do ČSOB Poisťovne výpoveď poistnej zmluvy a kópiu jedného z nasledujúcich dokumentov:
- kúpna zmluva, podpísaná oboma zmluvnymi stranami, s dátumom podpisu,
- darovacia zmluva,
- potvrdený návrh na vklad do katastra,
- list vlastníctva s novým vlastníkom a dátumom zmeny vlastníctva.
Kópie dokumentov môžete doručiť písomne - poštou na adresu ČSOB Poisťovňa a.s, Žižkova 11, 811 02 Bratislava, elektronicky na e-mailovú adresu infolinka@csob.sk alebo osobne, na ktorékoľvek obchodné miesto ČSOB Poisťovne.
Kto je poistník a kto je poistený?
Poistník je osoba, ktorá uzatvára poistnú zmluvu, na základe čoho jej vzniká povinnosť platiť poistné. Poistený je osoba, na ktorej majetok, zdravie alebo na ktorej zodpovednosť za škodu sa poistenie vzťahuje.
Ako často som povinný dať vykonať pravidelné prehliadky a revízie na nehnuteľnosti?
Povinnosť udržiavať predmet poistenia v dobrom technickom stave, dodržiavať technické a ďalšie normy, vrátane predpisov vzťahujúcich sa na prevádzku a údržbu veci vzniká na základe legislatívy. O takto stanovených termínoch prehliadok a revízii informácie nezasielame. Informáciu vám poskytnú revízni technici daných zariadení.
Čo je vinkulácia? Na čo ju potrebujem?
Vinkulácia predstavuje obmedzenie práva na poistné plnenie v prospech tretej osoby - veriteľ, najčastejšie banka, od ktorej ste si vy ako klient poisťovne zobrali úver. Požiadate finančnú inštitúciu o vinkuláciu a tá ju potvrdí. V prípade vzniku škody, poistnej udalosti, poisťovňa najprv vysporiada pohľadávku finančnej inštitúcie, vyplatí zostatok dlhu a zvyšnú časť poistného plnenia poukáže vám.
Ako môžem vypovedať poistnú zmluvu?
Poistenie zrušíte vypovedaním zmluvy. Vypovedať poistnú zmluvu (ďalej len PZ) možete nasledovne:
- do 2 mesiace od jej uzatvorenia s 8 dňovou výpovednou lehotou,
- najneskôr 6 týždňov pred koncom poistného obdobia, tzn. Pred termínom ročného zúčtovania.
Výpoveď, resp. podpísanú žiadosť o zrušenie je potrebné doručiť v písomnej forme, spolu s fotokópiou dokladu totožnosti na adresu ČSOB Poisťovňa, a.s. , Žižkova 11, 811 02 Bratislava. Scan alebo fotografiu podpísanej výpovede a dokladu totožnosti môžete poslať aj elektronicky na e-mailovú adresu infolinka@csob.sk. Viac informácii vám ochotne poskytneme prostredníctvom našej infolinky na čísle 0850 111 303.
Asistenčná služba
Sme tu pre vás NONSTOP na telefónnom čísle 02/4445 0050.
Základné asistenčné služby vám zabezpečia:
- pomoc pri nahlasovaní škodovej udalosti,
- pracovníka technickej služby (plynára, elektrikára, vodoinštalatéra), organizáciu a úhradu nákladov pri havarijnej situácii,
- zabezpečenie a preplatenie zámočníka pri zabuchnutí vchodových dverí alebo strate kľúčov,
- právnu asistenciu.
Len s balíkom EXTRA získate vyššie finančné plnenie v prípade škôd a rozšírené asistenčné služby:
- servis domácich spotrebičov,
- IT asistencia,
- upratovacie práce a dohľad nad nezabezpečnou budovou v prípade núdzovej situácie,
- preprava poisteného na miesto náhradného ubytovania.
Limity preplácaných nákladov
Limity preplácaných nákladov od 1.6.2018 | |||||
Klasik | Štandard | Extra | |||
Práca pracovníka technickej služby a náklady na materiál | 75 € | 75 € | 150 € | ||
Práca zámočníka pri zabuchnutí vchodových dverí alebo strate kľúčov a náklady na materiál | 75 € | 75 € | 150 € | ||
Právna asistencia - telefonické sprostredkovanie verejne dostupných kontaktných údajov inštitúcií | áno | áno | áno | ||
Právna asistencia - telefonické sprostredkovanie informácií o postupoch a poplatkoch v konaniach pred inštitúciami, preplatenie nákladov konzultácie | 1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
||
Právna asistencia - zabezpečenie a preplatenie nákladov konzultácie v rôznych oblastiach | 1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
||
Právna asistencia - organizácia cesty a ubytovania v prípade súdneho konania v SR a v zahraničí | 100 €* | 100 €* | 100 €* | ||
Preprava poisteného do miesta náhradného ubytovania v prípade havarijnej situácie | - | - | 100 € | ||
Preprava dieťaťa do miesta náhradného ubytovania v prípade havarijnej situácie | - | - | 50 € | ||
Dohľad nad nezabezpečenou budovou v prípade havarijnej situácie | - | - | raz za deň | ||
Upratovacie práce v prípade havarijnej situácie | - | - | 50 € | ||
Servis domácich spotrebičov | - | - | 150 € | ||
Informačný poradca | - | - | áno | ||
IT asistencia | - | - | áno | ||
Organizácia dezinsekcie a deratizácie | - | - | áno |
*Limit 100 € je súhrnným limitom pre jednu alebo všetky služby právnej asistencie počas jedného poistného obdobia
Limity preplácaných nákladov do 31.5.2018
Limity preplácaných nákladov do 31.5.2018 | |||||
Od 27.8.2011 do 8.2.2013 | Od 9.2.2013 | Od 1.10.2015 | |||
Štandard | Extra | Štandard | Extra | ||
Práca pracovníka technickej služby a náklady na materiál | 75 € | 75 € | 150 € | 75 € | 150 € |
Práca zámočníka pri zabuchnutí vchodových dverí alebo strate kľúčov a náklady na materiál | 75 € | 75 € | 150 € | 75 € | 150 € |
Právna asistencia - telefonické sprostredkovanie verejne dostupných kontaktných údajov inštitúcií | áno | áno | áno | áno | áno |
Právna asistencia - telefonické sprostredkovanie informácií o postupoch a poplatkoch v konaniach pred inštitúciami, preplatenie nákladov konzultácie | 1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
Právna asistencia - zabezpečenie a preplatenie nákladov konzultácie v rôznych oblastiach | 1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
1 hod. /max.100€* |
Právna asistencia - organizácia cesty a ubytovania v prípade súdneho konania v SR a v zahraničí | 100 €* | 100 €* | 100 €* | 100 €* | 100 €* |
Preprava poisteného do miesta náhradného ubytovania v prípade havarijnej situácie | - | - | 100 € | - | 100 € |
Preprava dieťaťa do miesta náhradného ubytovania v prípade havarijnej situácie | - | - | 50 € | - | 50 € |
Dohľad nad nezabezpečenou budovou v prípade havarijnej situácie | - | - | raz za deň | - | raz za deň |
Upratovacie práce v prípade havarijnej situácie | - | - | 50 € | - | 50 € |
Servis domácich spotrebičov | - | - | 150 € | - | 150 € |
Informačný poradca | - | - | áno | - | áno |
IT asistencia | - | - | - | - | áno |
Organizácia dezinsekcie a deratizácie | - | - | - | - | áno |
*Limit 100 € je súhrnným limitom pre jednu alebo všetky služby právnej asistencie počas jedného poistného obdobia
V prípade poruchy alebo havárie volajte na nonstop telefónne číslo:
+421 2 4445 0050
Aktuálny zmluvný partner ČSOB Poisťovne, poskytujúci klientom asistenčné služby, je spoločnosť AXA ASSISTANCE CZ, s.r.o., Hvězdova 1689/2a, 140 62 PRAHA 4.
Vyčínanie víchrice
Víchrica strhla z rodinného domu strechu a zároveň došlo k poškodeniu komína, fasády domu a vážnemu poškodeniu izolácie. Klientovi okrem úhrady vzniknutých škôd poisťovňa preplatila celej rodine náhradné ubytovanie na nevyhnutnú dobu počas opravy domu.
Požiar podkrovia
V rodinnom dome klienta vznikol požiar z elektroinštácie, v dôsledku čoho vznikli rozsiahle škody na majetku. Vďaka poisteniu nehnuteľnosti boli klientovi hradené škody – podlahy, omietky, obklady stien, stropu, okná, dvere, elektroinštalácia. Keďže klient mal k poisteniu bývania zriadené aj poistenie domácnosti, boli kryté aj škody na nábytku, oblečení a iných osobných vecí.
Vykradnutie bytu
Cez vypáčené balkónové dvere vnikol do bytu klienta zlodej, ktorý odcudzil televízor, notebook, playstation, šperky a mnoho ďalších vecí. Klientovi bola uhradená poisťovňou pomerne vysoká škoda aj vďaka doplnkovému poisteniu drahých vecí.
Poškodená stena u suseda v dôsledku rekonštrukcie
Pri rekonštrukcii bytu došlo k popraskaniu omietky v susednom byte. Z poistenia zodpovednosti za škodu poisťovňa uhradila susedovi vyzniknuté škody.
Vytopenie suseda
Častým a nepríjemným prípadom môže byť aj vytopenie susedov. Z prasknutej prívodnej hadice do WC došlo k vytopeniu dvoch spodných bytov. A aj v tomto prípade poisťovňa uhradila všetky škody z poistenia zodpovednosti za škodu.
Pád cyklistu
Pri prechádzke so psom, pes nečakane vyskočil a zhodil cyklistu. Dôsledkom tejto udalosti boli tržné rany na tvári, vybitý zub a zlomená ruka. Poisťovňa riešila poistnú udalosť s poškodeným a z poistenia zodpovednosti za škodu nášho klienta hradila zranenému cyklistovi náklady na liečenie mimo zdravotnej poisťovne, bolestné a odškodnenie za sťaženie spoločenského uplatnenia.