Je čas na rýchle a bezpečné platby s Google Pay

Bezpečnosť s Google Pay

Platba cez Google Pay je bezpečná, keďže Google Pay využíva zašifrované číslo karty, ktoré nie je uložené vo vašom mobilnom zariadení.

Postup digitalizácie karty v Google Pay

Google Pay je už nainštalovaná v nových telefónoch. Ak sa však v telefóne nenachádza, viete si ju stiahnuť v Google Play.

  1. V Google Play nájdite aplikáciu Google Pay, ktorú si nainštalujete tlačidlom „Inštalovať “
  2. Pridajte kartu do aplikácie vyplnením údajov.
  3. Následne vám pošleme jednorázový SMS kód, ktorým sa dokončí digitalizácia.
  4. Potvrdenie o aktivácii príde SMS správou alebo emailom.

Platenie s Google Pay v obchodoch

Odomknite (pri vyšších platbách) alebo len aktivujte svoj mobil.

Zaplatíte priložením mobilu k bezkontaktnému platobnému terminálu.

Platenie s Google Pay v aplikáciách

Ak tovar máte uložený v košíku a želáte si zaplatiť, vyberte si spôsob platby Google pay, zvoľte Buy with Gpay, prihláste sa do svojho Google účtu, vyberte platobnú kartu, s ktorou má prebehnúť úhrada a po potvrdení platba prebehne.

Výber hotovosti cez Google Pay

  1. Nájdite najbližší bankomat, ktorý podporuje vyberanie hotovosti bezkontaktne. Je označený takouto nálepkou :
  2. Odomknite svoj mobil a priblížte k bezkontaktnému snímaču.
  3. Zadajte PIN svojej plastovej karty na klávesnici bankomatu.
  4. Pokračujte ďalej ako ste zvyknutí pri bežnom výbere z bankomatu.

Poznámka: Niektoré ČSOB bankomaty disponujú funkciou bezkontaktného výberu hotovosti. Ich zoznam nájdete v sekcii Pobočky a bankomaty.

Google Pay je obchodnou značkou Google LLC. Na tomto odkaze Obchodné podmienky pre aplikácie mobilných peňaženiek nájdete obchodné podmienky pre používanie aplikácie.

Často kladené otázky

Sú to všetky zariadenia s operačným systémom Android (Android 5.0 a novšie) s technológiou NFC.

Pri platbách v obchodoch je vaša platobná karta zašifrovaná špeciálnym kódom, takže vaše osobné údaje sú pre obchodníka nerozpoznateľné. Na rozdiel od platobnej karty je mobil chránený zámkom obrazovky, takže s ním zaplatíte iba vy.

Podporované sú všetky Mastercard a VISA karty.

Všetky transakcie nájdete v elektronických kanáloch ČSOB; ČSOB Smartbankingu/ Moja ČSOB alebo vo výpisoch účtu. A posledných 10 platieb vám eviduje aj priamo v platobnej aplikácii Google Pay.

Nie. Pripojení na internet musíte byť iba v čase pri registrácií. Doporučujeme si však priebežne aktualizovať dáta, čo je možné iba ak ste online.

Zariadenie s operačným systémom Android môžete na diaľku uzamknúť aj prihlásením sa vo vašom konte Google účtu po kliknutí na odkaz.

Bezpečnosť na prvom mieste.

Žijeme v digitálnej dobe, ktorá sa stále vyvíja a napreduje a aj preto by sme mali byť viac obozretnejší a opatrní. Toto pravidlo platí aj pre aplikácie tretích strán, kde si fyzickú platobnú kartu pridáte do zariadenia (mobil, hodinky, tablet) a zmení sa do virtuálnej podoby.
Platiť môžete bezkontaktne na POS termináloch, na internete alebo môžete vyberať hotovosť cez bezkontaktný bankomat.

Na čo si dať pozor?

  • Správajte sa k svojmu zariadeniu, v ktorom máte aplikáciu tretích strán a virtuálnu kartu, ako k fyzickej platobnej karte. Nikomu neposkytujte celé číslo karty, exspiráciu a ani CVV kód, tieto údaje slúžia len pre vás ako držiteľa platobnej karty.
  • Zabezpečte si svoje zariadenie biometriou (FaceID, TouchID), heslom alebo vzorom. Tento údaj je ako PIN k platobnej karte a máte ho vedieť len vy, nikomu ho neposkytujte.

Smishing – čo to je?

Ide o formu kybernetického útoku formou podvodnej SMS správy, odkazujúcu na falošnú webovú stránku, kde môže byť požadovaný doplatok za určitú službu. Po zadaní údajov o karte si stránka vyžiada potvrdzujúci kód. Po zadaní kódu dochádzka k tokenizovaniu platobnej karty v aplikácii tretej strany a vykonanie transakcie.

Pokiaľ ste dostali podobnú SMS a nie ste si vedomí, že by ste vykonávali pridávanie fyzickej platobnej karty do aplikácie tretích strán, kontaktujte naše Kontakné centrum na telefónnom čísle +421 2 5966 8230, ktoré je vám k dispozícii nonstop 24 hodín denne.

Ako sa brániť?

  • inštalujte do zariadenia aplikácie len z dôveryhodných alebo odporúčaných zdrojov, ako sú Google Play a App Store,
  • využívajte len bezpečnú Wi-Fi sieť alebo dátové pripojenie od svojho operátora,
  • inštalujte aktualizácie systému zariadenia len od výrobcu zariadenia,
  • verifikačný kód na pridanie platobnej karty do aplikácie nikam neposielajte a nezdieľajte, to isté platí aj pre údaje o platobnej karte, exspiráciu a CVV kód.