Garmin pay
Garmin Pay
Možnosť zaplatiť máte vždy k dispozícií, napr. aj pri športe.
Zaplatíte všade tam, kde majú k dispozícií možnosť platenia cez bezkontaktné platby, dokonca aj výber z bankomatu.
Jednoduché nastavenia a bezpečné platenie.
Bezpečnosť s Garmin Pay
Platba cez Garmin Pay je bezpečná, keďže platba je chránená pomocou čísel kariet a kódov transakcií špecifických pre hodinky. Číslo karty nie je uložené na vašom zariadení, ani na servroch, ani sa pri platbe neodovzdáva predajcom. Platíte teda bezpečne.
Čo potrebujete k aktivácií Garmin Pay
Synchronizovanú aplikáciu Garmin Connect v mobile.
Kartu Mastercard alebo VISA.
Pre jednoduchšie overenie digitalizácie doporučujeme mať na karte nastavené aktuálne telefónne číslo.
Aktivácia cez aplikáciu Garmin Connect
- V hlavnom menu zvoľte zariadenie Garmin a zvoľte svoje hodinky.
- Kliknite na Garmin Pay, zvoľte Vytvoriť penaženku a nastavte si štvormiestny kód pre odomknutie hodiniek pri platení.
- Zadajte typ karty a údaje o karte.
- Odsúhlaste zobrazené podmienky a odošlite. Na mobilné zariadenie Vám príde verifikačný kód, ktorý prepíšte do aplikácie.
Platenie s Garmin Pay
- Na hodinkách stlačte ľavé tlačidlo.
- Zadajte váš 4 miestny kód (len v prípade, ak je to vaša prvá platba za 24hodín).
- Priložte hodinky k platobnému terminálu.
- Zobrazí sa potvrdenie platby na displeji hodiniek.
Výber hotovosti cez Garmin pay
- Nájdite najbližší bankomat, ktorý podporuje vyberanie hotovosti bezkontaktne.
- V menu hodinek kliknite na penaženku, v prípade potreby zadajte heslo peňaženky.
- Vyberte kartu a priložte hodinky k bezkontaktnému snímaču na bankomate.
- Zadajte PIN plastovej karty.
- Pokračujte ďalej ako ste zvyknutí pri bežnom výbere z bankomatu.
Často kladené otázky
Ktoré zariadenia sú podporované?
Vybrané druhy hodiniek značky Garmin s NFC čipom. Všetky aktuálne podporujúce zariadenia nájdete aj na webovej stránke Garmin.
Čo robiť v prípade straty alebo krádeže hodiniek?
V prípade krádeže alebo straty hodiniek odporúčame vám ihneď pozastaviť alebo úplne vymazať peňaženku Garmin z aplikácie Garmin Connect mobile. Prístup k tejto sekcii nájdete priamo v Menu Garmin Pay.
Je nutné byť pripojený k telefónu pri platbe?
Nie. Pripojení na internet musíte byť iba v čase pri registrácií. Doporučujeme si však priebežne aktualizovať dáta, čo je možné iba ak ste online.
Čo v prípade, že zabudnem PIN peňaženky v hodinkách?
V prípade, ak ste zabudli PIN, je potrebné vymazať celú peňaženku Garmin Pay v rámci mobilnej aplikácie Garmin Connect a vytvoriť novú peňaženku s novým PINom a znova nahrať platobné karty.
Kde uvidím transakcie platieb, ktoré som urobil cez Garmin Pay?
Všetky transakcie nájdete v elektronických kanáloch ČSOB; ČSOB Smartbankingu/ Moja ČSOB alebo vo výpisoch účtu. V Garmin pay sa nenachádza história transakcií.
Bezpečnosť na prvom mieste.
Žijeme v digitálnej dobe, ktorá sa stále vyvíja a napreduje a aj preto by sme mali byť viac obozretnejší a opatrní. Toto pravidlo platí aj pre aplikácie tretích strán, kde si fyzickú platobnú kartu pridáte do zariadenia (mobil, hodinky, tablet) a zmení sa do virtuálnej podoby.
Platiť môžete bezkontaktne na POS termináloch, na internete alebo môžete vyberať hotovosť cez bezkontaktný bankomat.
Na čo si dať pozor?
- Správajte sa k svojmu zariadeniu, v ktorom máte aplikáciu tretích strán a virtuálnu kartu, ako k fyzickej platobnej karte. Nikomu neposkytujte celé číslo karty, exspiráciu a ani CVV kód, tieto údaje slúžia len pre vás ako držiteľa platobnej karty.
- Zabezpečte si svoje zariadenie biometriou (FaceID, TouchID), heslom alebo vzorom. Tento údaj je ako PIN k platobnej karte a máte ho vedieť len vy, nikomu ho neposkytujte.
Smishing – čo to je?
Ide o formu kybernetického útoku formou podvodnej SMS správy, odkazujúcu na falošnú webovú stránku, kde môže byť požadovaný doplatok za určitú službu. Po zadaní údajov o karte si stránka vyžiada potvrdzujúci kód. Po zadaní kódu dochádzka k tokenizovaniu platobnej karty v aplikácii tretej strany a vykonanie transakcie.
Pokiaľ ste dostali podobnú SMS a nie ste si vedomí, že by ste vykonávali pridávanie fyzickej platobnej karty do aplikácie tretích strán, kontaktujte naše Kontakné centrum na telefónnom čísle +421 2 5966 8230, ktoré je vám k dispozícii nonstop 24 hodín denne.
Ako sa brániť?
- inštalujte do zariadenia aplikácie len z dôveryhodných alebo odporúčaných zdrojov, ako sú Google Play a App Store,
- využívajte len bezpečnú Wi-Fi sieť alebo dátové pripojenie od svojho operátora,
- inštalujte aktualizácie systému zariadenia len od výrobcu zariadenia,
- verifikačný kód na pridanie platobnej karty do aplikácie nikam neposielajte a nezdieľajte, to isté platí aj pre údaje o platobnej karte, exspiráciu a CVV kód.