Ako fungujú platobné limity? Odpovede na najčastejšie otázky klientov
8.7.2025
prečítané do 5 minút
Ako fungujú platobné limity? Odpovede na najčastejšie otázky klientov
Viete, aké limity si môžete nastaviť pri platbách kartou a bezhotovostných prevodoch? V článku zistíte, aké typy limitov existujú, kde ich nájdete a ako sa dajú prispôsobiť, aby ste mali svoje financie pod kontrolou.
1. Ako funguje limit na účte?
Limit na účte sa týka najmä klientov mladších ako 18 rokov a disponentov s oprávnením na používanie karty. Ako majiteľ účtu viete nastaviť limit, ktorý disponent nesmie prekročiť. V prípade, že je disponentom napríklad vaše dieťa, môžete mať istotu, že neutratí viac ako mu dovolíte.
Ak ste majiteľom účtu a máte viac ako 18 rokov, nemáte žiadny limit na účte a môžete využívať všetky dostupné finančné prostriedky.
2. Čo znamená limit na karte?
Limit na karte sa vzťahuje na kreditnú kartu a platobnú kartu k účtu. Určuje, aký objem financií môžete cez túto kartu zaplatiť alebo vybrať v určitom časovom intervale, napríklad v rámci jedného dňa.
Ak máte na účte 10 000 EUR a denný limit na karte nastavený na 1 000 EUR, v priebehu jedného dňa môžete prostredníctvom karty zaplatiť alebo vybrať maximálne 1 000 EUR.
Celkový limit na karte môžete nastaviť prostredníctvom aplikácie ČSOB SmartBanking alebo internetbankingu Moja ČSOB. Zmena denného limitu môže byť spoplatnená. Bezplatná je iba pre karty vydané k bežnému účtu podľa aktuálneho sadzobníka a len v prípade, ak je realizovaná cez aplikáciu ČSOB SmartBanking alebo internetbanking Moja ČSOB. Pokiaľ chcete nastaviť vyšší limit ako je pre konkrétny typ karty štandardné, banka zmenu môže schváliť na základe výnimkovej politiky.
3. Čo znamená celkový limit karty?
Celkový limit karty určuje maximálnu sumu, ktorú môžete prostredníctvom karty minúť v priebehu jedného dňa.
Nastavenie celkového limitu určuje:
- Limit pre platby kartou na internete
- Limit pre platby kartou cez platobný terminál
- Limit pre výbery hotovosti
4. Je rozdiel medzi limitom pre debetnú kartu a kreditnú kartu?
Nie, limity pre debetnú kartu sa riadia rovnakými pravidlami ako limity pre kreditnú kartu. Môžete si ich nastaviť pre výbery hotovosti a platby kartou prostredníctvom aplikácie ČSOB SmartBanking alebo internetbankingu Moja ČSOB.
Rozdiel spočíva iba v tom, na aké produkty sa karty viažu:
- Debetná karta – je vydaná k bežnému účtu
- Kreditná karta – je vydaná k úverovému produktu banky
5. Čo predstavuje limit na výbery hotovosti a ako ho upravím?
Limit na výbery hotovosti je denný limit výberu hotovosti z bankomatov. Môže byť nižší než celkový limit karty a slúži na ochranu v prípade jej odcudzenia. Pri kreditnej karte je suma hotovostného výberu určená ako 20 % z celkového limitu karty.
Limit na výbery hotovosti z bankomatov nie je možné meniť pri debetných ani kreditných kartách. Mení sa len celkový limit.
6. Ako funguje internetový limit a prečo je dôležitý?
Internetový limit je maximálna suma, ktorú môžete minúť prostredníctvom online platieb v priebehu jedného dňa. Slúži ako bezpečnostná ochrana proti zneužitiu karty pri platbách na internete.
TIP: Odporúčame mať internetový limit nastavený na nižšiu sumu. V prípade veľkého nákupu ho môžete dočasne navýšiť.
Internetový limit môžete bezplatne meniť prostredníctvom aplikácie ČSOB SmartBanking alebo internetbankingu Moja ČSOB. Výška internetového limitu musí byť nižšia alebo rovnaká ako výška celkového denného limitu na karte.
7. Prečo platba neprešla, aj keď mám na účte dostatok financií?
Aj keď máte na účte dostatok financií, platba môže byť zamietnutá.
Medzi najbežnejšie dôvody patria:
- Prekročený denný limit karty
- Nesprávne zadané platobné údaje
- Platobná karta je zablokovaná alebo ešte nebola aktivovaná
- Technický problém na strane obchodníka alebo banky
8. Ako môžem zablokovať platobnú kartu a čo znamená, keď je zablokovaná?
Zablokovanie platobnej karty je stav, keď ju nikto nemôže použiť na transakcie ani výber hotovosti.
Existuje niekoľko typov zablokovania karty:
- Dočasná blokácia – platobnú kartu môžete dočasne zablokovať a následne odblokovať prostredníctvom aplikácie ČSOB SmartBanking alebo internetbankingu Moja ČSOB. Dočasná blokácia je ideálnym riešením, keď chcete používanie karty pozastaviť a neskôr opäť používať.
- Trvalá blokácia – predstavuje vhodnú voľbu, ak došlo k odcudzeniu, zneužitiu alebo strate karty. V tomto prípade nie je možné kartu odblokovať a je potrebné požiadať o novú. Môžete tak urobiť prostredníctvom aplikácie ČSOB SmartBanking, internetbankingu Moja ČSOB, osobne v pobočke alebo telefonicky na telefónnom čísle +421 259 668 230.
9. Čo je úverový limit a ako súvisí s kreditnou kartou?
Úverový limit predstavuje maximálnu sumu, ktorú vám banka umožní čerpať prostredníctvom kreditnej karty. Výška schváleného úverového limitu závisí od vašich existujúcich finančných záväzkov a schopnosti splácať úver.
10. Čo znamená disponibilný zostatok na kreditnej karte?
Disponibilný zostatok na kreditnej karte predstavuje rozdiel medzi schváleným úverovým limitom a už minutou sumou. Ak bol váš úverový limit 2 000 EUR a už ste minuli 800 EUR, disponibilný zostatok na kreditnej karte je 1 200 EUR.
11. Ako funguje maximálny limit inkasnej platby?
Limit inkasnej platby označuje, akú maximálnu sumu môže niekto stiahnuť z vášho účtu na základe vopred dohodnutého inkasa. Môže ísť napríklad o platby za energie alebo internet.
Nastavenia inkasnej platby môžete upraviť cez mobilnú aplikáciu ČSOB SmartBanking, v internetbankingu Moja ČSOB alebo listinnou formou v pobočke.
12. Ako fungujú limity na karte k detskému účtu Smart Start?
Ako rodič máte aktívny prístup k účtu a vaše dieťa má pasívny prístup. Znamená to, že dieťa si môže pozrieť informácie o zostatku na účte, no limity transakcií budete mať v správe vy. Ak dôjde k strate karty, zablokovať ju môžete vy alebo dieťa cez aplikáciu ČSOB SmartBanking.
13. Ako môžem zmeniť limit pre platby kartou v internetbankingu Moja ČSOB?
Limit platobnej karty môžete zmeniť cez internetbanking Moja ČSOB nasledovne:
- Prihláste sa do internetbankingu Moja ČSOB
- Na hlavnej obrazovke cez Moje produkty vyberte z ponuky Platobné karty
- Kliknite na Detail karty, pre ktorú chcete zmeniť limit
- Kliknite na Zmeniť limit
- Pre úspešné uloženie vykonané zmeny podpíšte prostredníctvom aplikácie ČSOB SmartToken alebo SMS kľúča
14. Ako môžem zmeniť limit pre platby kartou v mobilnej aplikácii ČSOB SmartBanking?
Celkový limit platobnej karty môžete zmeniť v mobilnej aplikácii ČSOB SmartBanking podľa tohto postupu:
- Prihláste sa do mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking
- Kliknite na ikonu Viac v spodnej časti hlavnej obrazovky
- Následne kliknite na Karty a zobrazia sa vám všetky platobné karty
- Z ponuky si vyberte kartu, pre ktorú chcete zmeniť limit
- Kliknite na Zmeniť limit a upravte limit podľa preferencií
- Kliknite na Potvrdiť
- Pre úspešne uloženie vykonané zmeny potvrďte PIN kódom, ktorým sa prihlasujete do aplikácie
15. Môžem si nastaviť notifikácie pri prekročení určitej minutej sumy?
Áno, ak ste majiteľ alebo disponent účtu a máte viac ako 15 rokov, môžete si nastaviť notifikácie pri prekročení určitej minutej sumy prostredníctvom aplikácie ČSOB SmartBanking alebo internetbankingu Moja ČSOB.
Majte platobné limity pevne pod kontrolou
S debetnou kartou od ČSOB získate prehľad nad nastavením limitov, ktoré môžete kedykoľvek pohodlne upraviť niekoľkými klikmi online. Vďaka prehľadnej aplikácii ČSOB SmartBanking budete mať financie vždy pod dohľadom.