Nahlásenie poistnej udalosti a asistenčná služba
Nahlásenie poistnej udalosti a asistenčná služba
- Životné poistenie
- Auto
- Cestovanie
- Budova a domácnosť
- Podnikatelia a firmy
Nahlásenie poistnej udalosti
Poistnú udalosť je potrebné nahlásiť na príslušnom tlačive ČSOB Poisťovne, a.s. (ďalej len „ČSOBP“). Ak je tlačivo na oznámenie poistnej udalosti dvoj príp. viac stranové, prednú stranu tlačiva pravdivo a kompletne vyplní a vlastnoručne podpíše poistený, resp. zákonný zástupca poisteného. Zadnú stranu tlačiva vyplní a potvrdí podpisom a pečiatkou ošetrujúci alebo odborný lekár poisteného.
K urýchleniu likvidácie poistnej udalosti prispeje doloženie fotokópií všetkých dokladov a zdravotných záznamov týkajúcich sa vzniku a liečby daného úrazu/ochorenia (napr. záznam z prvého ošetrenia, prepúšťacia správa z nemocnice, správy z odborných vyšetrení, výsledok histologického vyšetrenia, záznam z rehabilitácie, záznam o pracovnom úraze, policajná správa a pod.)
Ako nahlásiť poistnú udalosť
Vyplnené príslušné tlačivo spolu s dokladmi poslať na adresu:
ČSOB Poisťovňa a.s.
Žižkova 11
811 02 Bratislava
alebo osobne doniesť do ktorejkoľvek obchodnej kancelárie ČSOB Poisťovne, a.s.
Doklady potrebné k likvidácii poistnej udalosti v závislosti od poisteného rizika
Denné odškodné (doba nevyhnutného liečenia úrazu) a Zrýchlené plnenie úrazu:
- Vyplnené tlačivo Oznámenie poistnej udalosti - denné odškodné/hospitalizácia následkom úrazu/úraz so zrýchleným plnením.
- Fotokópia kompletnej zdravotnej dokumentácie z daného úrazu.
- Fotokópia pracovnej neschopnosti (ak bola vystavená).
- Ak boli okolnosti úrazu vyšetrované políciou – fotokópiu policajnej správy, prípadne kontakt na oddelenie policajného zboru, ktorý prípad vyšetruje.
Trvalé následky:
- Vyplnené tlačivo Oznámenie poistnej udalosti - trvalé následky/trvalé telesné poškodenie V tlačive musí byť ošetrujúcim lekárom uvedený druh a rozsah trvalých následkov.
- Fotokópia kompletnej zdravotnej dokumentácie z daného úrazu, ale len v prípade, ak nebola doložená pri uplatnení nároku plnenia z iného poisteného rizika. Ak pribudla ďalšia zdravotná dokumentácia, ktorú poisťovňa nemá k dispozícii, je nutné zaslať jej fotokópiu.
- Ak boli okolnosti úrazu vyšetrované políciou je potrebné doložiť fotokópiu policajnej správy, prípadne kontakt na oddelenie policajného zboru, ktorý prípad vyšetruje (pokiaľ neboli doručené pri prvotnom hlásení).
Hospitalizácia:
- V prípade hospitalizácie následkom choroby vyplnené tlačivo Oznámenie poistnej udalosti - hospitalizácia z dôvodu choroby.
- V prípade hospitalizácie následkom úrazu vyplnené tlačivo. Oznámenie poistnej udalosti - denné odškodné/hospitalizácia následkom úrazu/zrýchlené plnenie úrazu.
- V prípade chirurgického zákroku vyplnené tlačivo Oznámenie poistnej udalosti – chirurgický zákrok.
- Fotokópia prepúšťacej správy (nie ošetrovateľskú správu ani predbežnú prepúštaciu správu).
Pracovná neschopnosť:
- Vyplnené tlačivo Oznámenie poistnej udalosti - pracovná neschopnosť.
- Fotokópia potvrdenia o dočasnej pracovnej neschopnosti vystavenej pre Sociálnu poisťovňu.
- Fotokópia Rozhodnutia o priznaní nemocenského zo Sociálnej poisťovne.
- Fotokópia kompletnej zdravotnej dokumentácie z celého priebehu liečby ochorenia/úrazu, ktoré bolo dôvodom vystavenia pracovnej neschopnosti.
- V závislosti od druhu povolania:
- Zamestnanec – vyplnené tlačivo Potvrdenie zamestnávateľa o priemernej výške mesačného príjmu.
- SZČO – fotokópia Daňového priznania k dani z príjmov fyzickej osoby za predchádzajúce zdaňovacie obdobie pred vznikom poistnej udalosti.
Invalidita, oslobodenie od platenia poistného v prípade invalidity, dočasná renta pre prípad invalidity:
- Tlačivo nie je potrebné, zašlite nižšie uvedené dokumenty
- Fotokópia Rozhodnutia zo Sociálnej poisťovne o priznaní invalidného dôchodku.
- Fotokópia Lekárskej správy – Zápisnice zo Sociálnej poisťovne.
- Kontakt na ošetrujúceho lekára.
Vážna choroba, dočasná renta pre prípad vážnej choroby, oslobodenie od platenia poistného v prípade vážnej choroby:
- Vyplnené tlačivo Oznámenie poistnej udalosti - vážna choroba.
- Fotokópia kompletnej zdravotnej dokumentácie, týkajúcej sa vážnej choroby (od prvého diagnostikovania).
Úmrtie, dočasná renta pre prípad smrti, oslobodenie od platenia poistného v prípade smrti:
- Tlačivo nie je potrebné, zašlite nižšie uvedené dokumenty
- Fotokópia úmrtného listu alebo oznámenia o úmrtí overená pracovníkom ČSOB, a.s. príp. notárom.
- Fotokópia listu o prehliadke mŕtveho.
- Originál poistky (akceptácia), ak je k dispozícii.
- Kontakt na oprávnené osoby, príp. hlásiteľa.
- Meno a adresu ošetrujúceho (praktického) lekára zomrelého, u ktorého bola vedená zdravotná karta (príp. aj tel. kontakt).
V závislosti od určenia oprávnených osôb je okrem doloženia vyššie uvedených dokladov potrebné doložiť nasledovné:
1. Oprávnená osoba určená jednoznačne (menom a rodným číslom prípadne dátumom narodenia):
- Fotokópia preukazu totožnosti - Občiansky preukaz (ďalej len „OP“, príp. cestovný pas).
- Vyplnené tlačivo „Identifikácia príjemcu plnenia“.
- Vyplnené tlačivo „CRS“ (Prehlásenie oprávnenej osoby o daňovej rezidencii).
2. Oprávnená osoba určená vzťahom (manžel, manželka, syn, dcéra, deti...):
V závislosti od zaslaných dokumentov k nahláseniu úmrtia poisťovňa zasiela oprávnenej osobe žiadosť o doručenie chýbajúcich dokumentov, spolu s tlačivom pre notára, ktorý je poverený prejednaním dedičstva po zomrelom. V tlačive notár uvedie okruh oprávnených osôb podľa § 817 OZ, príp. predbežný okruh dedičov. Ak už prebehlo dedičné konanie, nie je potrebné zasielať tlačivo pre notára, ale overenú fotokópiu Osvedčenia o dedičstve. V prípade, ak je určená oprávnená osoba manžel alebo manželka, je možné zaslať originál sobášneho list vydaný matrikou po dátume úmrtia poisteného.
Ďalej je nutné od každej oprávnenej osoby doložiť:
- Fotokópiu preukazu totožnosti.
- Vyplnené tlačivo „Identifikácia príjemcu plnenia“.
- Vyplnené tlačivo „CRS“ (Prehlásenie oprávnenej osoby o daňovej rezidencii).
3. Maloletá oprávnená osoba/osoby:
- Rozhodnutie súdu, komu bolo dieťa zverené do opatrovateľskej/náhradnej starostlivosti alebo potvrdenie z Úradu práce sociálnych vecí a rodiny o poberaní rodinných prídavkov na dieťa.
Ďalej je nutné od maloletej oprávnenej osoby/osôb doložiť:
- Rodný list maloletého dieťaťa (ak už má vydaný OP tak doložiť jeho kópiu).
- OP osoby komu je zverená maloletá oprávnená osoba do starostlivosti.
- Vyplnené tlačivo „Identifikácia príjemcu plnenia“.
- Vyplnené tlačivo „CRS“ (Prehlásenie oprávnenej osoby o daňovej rezidencii.
Poisťovňa môže požadovať aj ďalšie informácie a doklady v súlade s § 799 ods. 2 OZ, ako napr: lekárske správy, pitevnú správu, policajnú správu v prípade smrti následkom úrazu, ak prípad vyšetrovala polícia, alebo kontakt na políciu, ktorá daný prípad vyšetrovala, súdno-znalecký posudok, fotokópiu dispozičnej karty k účtu a pod.
V prípade uvedenia čísla účtu, pokiaľ nie je zasielané tlačivo „identifikácia príjemcu plnenia“, musí byť účet podpísaný oprávnenou osobou a tá musí byť identifikovaná pracovníkom ČSOB, a.s., ktorý túto identifikáciu musí písomne zaznamenať.
Všetky doklady, ktoré sú predložené pracovníkovi ČSOB, a.s. k poistnej udalosti a boli overené podľa originálu, musia mať danú skutočnosť potvrdenú na každej fotokópii (uvádza sa meno, osobné číslo a podpis pracovníka, ktorý doklady overil).
Medifón a Mediservis:
Nárok na plnenie z pripoistenia Medifón alebo Mediservis – informačné služby, si môžete uplatniť na telefónnom čísle +421 2 4445 0050 nonstop počas celej doby trvania pripoistenia.
Plnenie z pripoistenia Mediservis – doprava do/zo zdravotníckeho zariadenia, si môžete uplatniť na telefónnom čísle +421 2 4445 0050 max. raz v období poistného roka v súvislosti s neplánovanou hospitalizáciou. Doprava bude poskytnutá najneskôr do jedného pracovného dňa od uskutočnenia hovoru.
Postup pri uplatnení nároku na plnenie:
- meno a priezvisko poisteného,
- dátum narodenia poisteného,
- adresa trvalého bydliska poisteného,
- telefónne číslo, na ktorom je možné poisteného alebo ním poverenú osobu kontaktovať,
- číslo poistnej zmluvy alebo návrhu poistnej zmluvy.
- formu poistného plnenia (informačné služby, dovoz zo zdravotníckeho zariadenia alebo vypracovanie Druhého lekárskeho názoru).
Poistnú udalosť so žiadosťou o poskytnutie poistného plnenia z pripoistenia Mediservis formou vypracovania Druhého lekárskeho názoru nahláste poskytovateľovi s doložením úplne a pravdivo vyplneného a podpísaného tlačiva Hlásenie poistnej udalosti Mediservis – Druhý lekársky názor a s doložením zdravotnej dokumentácie v slovenskom, českom, prípadne anglickom jazyku, ktorá sa vzťahuje na diagnózu, pre ktorú žiadate o poskytnutie plnenia. Všetky potrebné dokumenty zašlite na adresu: AWP Solutions ČR a SR, s. r. o., Jankovcova 1596/14b, Holešovice, 170 00 Praha 7, Česká republika.
Upozornenie
Poisťovňa má právo prešetriť nahlásenú poistnú udalosť.
Informácie
Pri komunikácii s poisťovňou vás žiadame, aby ste uvádzali číslo poistnej udalosti. Všetky doklady, ktoré zasielate, označte týmto číslom. O priebehu vybavovania vašej poistnej udalosti sa môžete informovať:
- na infolinke ČSOB Poisťovne 0850 111 303 v pracovných dňoch od 7:30 do 17:00,
- na e-mailovej adrese infolinka@csob.sk.
Vybavenie poistnej udalosti – Havarijné poistenie a Povinné zmluvné poistenie
Ako nahlásiť poistnú udalosť
Ak vám vznikla škoda, alebo ste spôsobili škodu, bez zbytočného odkladu nahláste udalosť poisťovni jedným z nasledujúcich spôsobov:
Mobilná aplikácia ČSOB Asistent
Stiahnite si a nainštalujte aplikáciu hneď a budete ju mať vždy po ruke. Prostredníctvom aplikácie môžete nahlásiť vzniknutú poistnú udalosť:
- kedykoľvek počas denných aj nočných hodín,
- priamo na mieste nehody,
- digitálne vyplnením krátkeho formulára.
Potrebnú fotodokumentáciu alebo iné dokumenty priložíte taktiež priamo v aplikácii. Vypĺňanie vám uľahčia funkcionality ako výber dátumu z kalendára, automatické zadanie miesta pomocou GPS, vyznačenie poškodenia priamo na siluete vozidla atď.
Telefonické nahlásenie
Nahlásenie poistnej udalosti môžete vykonať aj telefonicky a to na čísle:
- 0850 311 312,
- zo zahraničia volajte: +421 2 5966 6997.
Naši operátori sú pre vás k dispozícii v pracovných dňoch od 8:00 do 17:00 hod. V prípade, že sa nemôžete v uvedenom čase dovolať alebo sú naši operátori obsadení, prosíme zanechajte svoje telefónne číslo, aby sme vás mohli spätne kontaktovať. Operátor call centra vás oboznámi s ďalšími krokmi, s dokladmi, ktoré bude potrebné doložiť k vybaveniu vašej poistnej udalosti a odpovie vám na prípadné ďalšie otázky. K nahlasovanej poistnej udalosti bude od vás potrebovať niekoľko základných informácií.
Po nahlásení poistnej udalosti vám príde potvrdzujúca SMS s číslom vášho hlásenia. Toto číslo alebo číslo poistnej zmluvy používajte pri následnej komunikácii s poisťovňou pri vybavovaní vašej poistnej udalosti.
Ako preukázať rozsah poškodenia
Po nahlásení poistnej udalosti vás bude telefonicky kontaktovať náš mobilný technik, s ktorým si dohodnete termín a miesto vykonania obhliadky škody za účelom zistenia rozsahu škody a jej zdokumentovania. Pri obhliadke vás oboznámi s rozsahom škody, odporučí vám vhodný spôsob opravy, resp. odstránenia následkov škody. Obhliadku a následnú opravu je možné realizovať rýchlo a efektívne aj cez sieť zmluvných servisov, ktoré vám odporučí mobilná aplikácia alebo operátor call centra pri hlásení poistnej udalosti a oboznámi vás s výhodami, ktoré oprava v takomto zmluvnom servise prináša.
Ako doručiť potrebné doklady
Za účelom rýchleho vybavenia vašej poistnej udalosti nám, prosím, doručte doklady vyžiadané operátorom call centra alebo mobilným technikom jedným z nasledovných spôsobov:
- elektronicky na e-mailovú adresu infolikvidacia@csob.sk,
- cez mobilnú aplikáciu ČSOB Asistent, ak ste udalosť hlásili cez ňu,
- poštou na adresu ČSOB Poisťovňa a.s., Odbor likvidácie poistných udalosti, P.O. BOX 815 63, 815 63 Bratislava, prípadne na adresu príslušného regionálneho centra likvidácie.
Doklady môžete odovzdať aj osobne mobilnému technikovi pri obhliadke. Doklady označte číslom hlásenia, ktoré vám bolo zaslané v SMS.
Ako zistiť stav vybavenia vašej poistnej udalosti
O priebehu vybavovania vašej poistnej udalosti sa môžete informovať telefonicky na čísle Call centra likvidácie alebo e-mailom na infolikvidacia@csob.sk. O vybavení vašej poistnej udalosti budete bezodkladne písomne informovaný.
Adresy regionálnych centier likvidácie
Osobné hlásenie poistnej udalosti, doručovanie dokladov:
Západné Slovensko | Stredné Slovensko | Východné Slovensko | |
---|---|---|---|
Adresa | Bojnícka 3, 831 04 Bratislava | Štúrova 13, 010 01 Žilina | Nám. Osloboditeľov 5, 040 01 Košice |
Kontakt | infolikvidacia@csob.sk | infolikvidacia@csob.sk | infolikvidacia@csob.sk |
Asistenčná služba pre poistenie auta
Asistenčná služba je non-stop bezplatná pomoc motoristom, ktorú môžu využiť v prípade havárie, poruchy alebo odcudzenia motorového vozidla. V prípade problémov volajte na telefónne číslo: +421 2 4445 0050.
Poskytované služby
Na pomoc od asistenčnej služby má nárok motorista, ktorý uzavrel Povinné zmluvné poistenie alebo Havarijné poistenie (Auto Partner). Asistenčná služba zahŕňa okrem iného aj:
- opravu na mieste,
- odťah a úschovu vozidla v prípade jeho poruchy a havárie,
- pri strate kľúčov otvorenie a výmenu zámku,
- pomoc pri defekte pneumatiky,
- pomoc pri zámene paliva a poskytnutie pôžičky – zálohy na opravu vozidla v zahraničí vo výške 500 €.
Potrebné údaje
V prípade problémov je nevyhnutné, aby motorista predtým, ako vykoná akékoľvek kroky, kontaktoval asistenčnú službu, kde uvedie okrem osobných údajov a údajov o vozdile aj:- miesto, kde sa vozidlo nachádza,
- stručný popis problému a povahu požadovanej asistenčnej služby (technická alebo administratívno-právna pomoc).
Vybavenie poistnej udalosti – cestovné poistenie a cestovné poistenie k platobným kartám
Úraz, ochorenie, hospitalizácia v zahraničí
V prípade akútneho ochorenia alebo úrazu, ktoré si vyžaduje lekárske ošetrenie alebo hospitalizáciu v zahraničí, postupujte podľa nasledovných krokov.
Ďalšie informácie1. Vždy kontaktujte asistenčnú službu ČSOB Poisťovňa Assistance na telefónnom čísle +421 2 4445 0050, a to buď bezprostredne po vzniku poistnej udalosti, alebo hneď ako to bude možné, prípadne tým poverte blízku osobu.
2. Vyhľadajte lekárske zariadenie, ktoré vám odporučí asistenčná služba.
3. Pri styku so zahraničným zdravotníckym zariadením sa vždy preukážte cestovným dokladom k preukázaniu totožnosti a asistenčnou kartičkou alebo iným dokladom vydaným ČSOB Poisťovňou k cestovnému poisteniu.
4. V prípade, ak úhradu uskutočňujete sami v hotovosti:
- uschovajte si originály dokladov o zaplatení (pokladničné bloky, faktúry, paragony, cestovné lístky, resp. iné doklady, ktoré by preukazovali výšku vynaložených nákladov), kópiu dokladov o ošetrení (lekárska správa, prípadne iná zdravotná dokumentácia) a ďalšie doklady, ktoré vám vydá zdravotnícke zariadenie,
- nechajte si vyplniť a potvrdiť od lekára formulár Atestatio medici a zároveň vy kompletne vyplňte časť Oznámenie poistnej udalosti (tlačivá nájdete aj vzadu v asistenčnom zošite), kde nezabudnite uviesť telefónne číslo alebo e-mailovú adresu, na ktorých je vás možné na Slovensku kontaktovať,
- po návrate na Slovensko bez zbytočného odkladu zašlite vypísané tlačivo Oznámenie poistnej udalosti spolu s formulárom Atestatio medici a vyššie uvedené doklady na adresu: ČSOB Poisťovňa, a. s., Odbor likvidácie poistných udalosti, P.O. BOX 815 63, 815 63 Bratislava, pričom poisťovňa si môže vyžiadať ďalšie podklady potrebné k prešetreniu poistnej udalosti,
- náklady vám budú preplatené v mene platnej na území SR v súlade so Všeobecnými poistnými podmienkami pre cestovné poistenie.
5. V prípade, ak úhradu za liečebné náklady za vás uskutočňuje asistenčná služba:
- po návrate na Slovensko bez zbytočného odkladu zašlite vypísané tlačivo Oznámenie poistnej udalosti spolu s Atestatio medici a vyššie uvedené doklady na adresu: ČSOB Poisťovňa, a. s., Odbor likvidácie poistných udalosti, P.O. BOX 815 63, 815 63 Bratislava,
- náklady budú preplatené priamo zdravotníckemu zariadeniu.
6. Ak ste v zahraničí utrpeli úraz a zároveň ste mali dojednané aj úrazové pripoistenie, po skončení liečby vyplňte tlačivo Oznámenie poistnej udalosti. Tlačivo odovzdajte na ktoromkoľvek obchodnom mieste poisťovne alebo ČSOB banky, prípadne ho zašlite priamo na adresu: ČSOB Poisťovňa, a. s., Odbor likvidácie poistných udalosti, P.O. BOX 815 63, 815 63 Bratislava.
7. Počas celej doby vyšetrovania poistnej udalosti sa riaďte pokynmi asistenčnej služby a lekára.
Spôsobené škody na majetku alebo zdraví v zahraničí
Ak ste spôsobili niekomu v zahraničí škodu na majetku či zdraví a vaše cestovné poistenie zahŕňalo aj pripoistenie zodpovednosti za škodu, potom postupujte podľa nasledovných krokov.
Ďalšie informácie1. Vždy kontaktujte asistenčnú službu ČSOB Poisťovňa Assistance na telefónnom čísle +421 2 4445 0050, a to buď bezprostredne po vzniku poistnej udalosti, alebo hneď ako to bude možné, prípadne tým poverte blízku osobu.
2. Bez súhlasu poisťovne nesmiete uznať ani uspokojiť akýkoľvek nárok poškodeného, ani sa zaviazať k úhrade škody.
3. Ak je to potrebné, privolajte políciu (odporúčame privolať vždy).
4. Ak existujú svedkovia, požiadajte ich o meno a kontakt na nich.
5. Splnomocnite poisťovňu k prejednaniu vašej poistnej udalosti.
6. Po návrate do Slovenskej republiky nahláste poistnú udalosť telefonicky prostredníctvom call centra likvidácie ČSOB Poisťovne, a.s. na telefónnom čísle 0850 311 312.
7. Počas celej doby vyšetrovania poistnej udalosti sa riaďte pokynmi asistenčnej služby a poisťovne.
Zničenie alebo krádež batožiny v zahraničí
Ak vaše cestovné poistenie zahŕňalo aj pripoistenie batožiny a počas vášho pobytu vám batožinu ukradli alebo vám ju zničili, potom:
Ďalšie informácie1. Vždy kontaktujte asistenčnú službu ČSOB Poisťovňa Assistance na telefónnom čísle +421 2 4445 0050, a to buď bezprostredne po vzniku poistnej udalosti, alebo hneď ako to bude možné, prípadne tým poverte blízku osobu.
2. Ak je to potrebné, privolajte políciu (pri krádeži alebo strate vždy privolajte políciu).
3. Po návrate do Slovenskej republiky nahláste poistnú udalosť telefonicky prostredníctvom call centra likvidácie ČSOB Poisťovne, a.s. na telefónnom čísle 0850 311 312.
4. Počas celej doby vyšetrovania poistnej udalosti sa riaďte pokynmi asistenčnej služby a poisťovne.
Storno zájazdu v cestovnej kancelárii
Ak ste museli z vážnych dôvodov (podľa Všeobecných poistných podmienok pre cestovné poistenie) stornovať váš zájazd zakúpený prostredníctvom cestovnej kancelárie a mali ste v rámci cestovného poistenia aj pripoistenie storna zájazdu, potom:
Ďalšie informácie1. Nasledujúci pracovný deň po tom, ako nastane niektorá zo skutočnosti uvedených vo Všeobecných poistných podmienkach pre cestovné poistenie, časť IX, článok 1, bod 3 a je zrejmé, že z toho dôvodu sa nezúčastníte vášho zahraničného zájazdu, písomne odstúpte v cestovnej kancelárii od zmluvy o obstaraní zájazdu.
2. Overte si, či výška storno poplatku, ktorý si chce uplatniť cestovná kancelária, je v súlade so zmluvou o obstaraní zájazdu alebo so sadzobníkom storno poplatkov tejto cestovnej kancelárie platného ku dňu uzavretia zmluvy o obstaraní zájazdu.
3. Doklad o úhrade storno poplatku cestovnej kancelárii, doklad preukazujúci dôvod stornovania zájazdu (potvrdenie od lekára, úmrtný list príbuzného, policajná správa a pod.), zmluvu o obstaraní zájazdu, resp. sadzobník storno poplatkov cestovnej kancelárie, spolu s ďalšími požadovanými dokladmi a s kompletne vyplneným tlačivom Oznámenie poistnej udalosti odovzdajte na ktoromkoľvek obchodnom mieste poisťovne alebo ČSOB Banky, prípadne ho zašlite priamo na adresu ČSOB Poisťovňa, a. s., Odbor likvidácie poistných udalosti, P.O. BOX 815 63, 815 63 Bratislava, poisťovňa si môže vyžiadať ďalšie podklady potrebné k prešetreniu poistnej udalosti.
4. Počas celej doby vyšetrovania poistnej udalosti sa riaďte pokynmi poisťovne.
Asistenčná služba
Asistenčná služba je vám k dispozícií NONSTOP. Ak pri vašom pobyte v zahraničí vznikne poistná udalosť, vždy nás kontaktujte na telefónnom čísle: +421 2 4445 0050
Operátorovi asistenčnej služby, prosím, nahláste:
- meno a priezvisko poisteného (osoby, ktorej sa týka poistná udalosť) a jeho rodné číslo,
- číslo poistnej zmluvy,
- dôvod, pre ktorý asistenčnú službu kontaktujete,
- telefónne číslo, na ktorom je vás, prípadne vášho ošetrujúceho lekára alebo blízku osobu, možné spätne kontaktovať.
Aké služby vám poskytne asistenčná služba:
- odporučí vám najbližšie zdravotnícke zariadenie,
- dohodne návštevu u lekára,
- zabezpečí vám prevoz, ak nemôžete zo zdravotných dôvodov použiť pôvodne plánovaný dopravný prostriedok,
- v niektorých prípadoch hradí náklady za vás priamo lekárovi alebo zdravotníckemu zariadeniu,
- zabezpečuje organizačnú pomoc pri poistných udalostiach,
- zaistí kontakt s vašimi rodinnými príslušníkmi, odovzdá odkazy zamestnávateľovi, prípadne obchodným partnerom,
- sprostredkuje prevoz telesných pozostatkov do miesta trvalého bydliska,
- poradí vám, akým spôsobom sa zachovať vo vzniknutej situácii a iné.
Vybavenie poistnej udalosti - Poistenie budovy, domácnosti a zodpovednosti za škodu
Ako nahlásiť poistnú udalosť
Ak vám vznikla škoda, alebo ste spôsobili škodu, bez zbytočného odkladu nahláste udalosť poisťovni jedným z nasledujúcich spôsobov:
Mobilná aplikácia ČSOB Asistent
Stiahnite si a nainštalujte aplikáciu hneď a budete ju mať vždy po ruke. Prostredníctvom aplikácie môžete nahlásiť vzniknutú poistnú udalosť:
- kedykoľvek počas denných aj nočných hodín,
- priamo na mieste nehody,
- digitálne vyplnením krátkeho formulára.
Potrebnú fotodokumentáciu alebo iné dokumenty priložíte taktiež priamo v aplikácii. Vypĺňanie vám uľahčia funkcionality ako výber dátumu z kalendára, automatické zadanie miesta pomocou GPS atď.
Telefonické nahlásenie
Nahlásenie poistnej udalosti môžete vykonať aj telefonicky a to na čísle:
- 0850 311 312,
- zo zahraničia volajte: +421 2 5966 6997.
Naši operátori sú pre vás k dispozícii v pracovných dňoch od 8:00 do 17:00 hod. V prípade, že sa nemôžete v uvedenom čase dovolať alebo sú naši operátori obsadení, prosíme zanechajte svoje telefónne číslo, aby sme vás mohli spätne kontaktovať. Operátor call centra vás oboznámi s ďalšími krokmi, s dokladmi, ktoré bude potrebné doložiť k vybaveniu vašej poistnej udalosti a odpovie vám na prípadné ďalšie otázky. K nahlasovanej poistnej udalosti bude od vás potrebovať niekoľko základných informácií.
Po nahlásení poistnej udalosti vám príde potvrdzujúca SMS s číslom vášho hlásenia. Toto číslo alebo číslo poistnej zmluvy používajte pri následnej komunikácii s poisťovňou pri vybavovaní vašej poistnej udalosti.
Ako preukázať rozsah poškodenia
Po nahlásení poistnej udalosti vás bude telefonicky kontaktovať náš mobilný technik, s ktorým si dohodnete termín a miesto vykonania obhliadky škody za účelom zistenia rozsahu škody a jej zdokumentovania. Pri obhliadke vás oboznámi s rozsahom škody, odporučí vám vhodný spôsob opravy, resp. odstránenia následkov škody.
Ako doručiť potrebné doklady
Za účelom rýchleho vybavenia vašej poistnej udalosti nám, prosím, doručte doklady vyžiadané operátorom call centra alebo mobilným technikom jedným z nasledovných spôsobov:
- elektronicky na e-mailovú adresu infolikvidacia@csob.sk,
- poštou na adresu ČSOB Poisťovňa a.s., Odbor likvidácie poistných udalosti, P.O. BOX 815 63, 815 63 Bratislava, prípadne na adresu príslušného regionálneho centra likvidácie.
Doklady môžete odovzdať aj osobne mobilnému technikovi pri obhliadke. Doklady označte číslom hlásenia, ktoré vám bolo zaslané v SMS.
Ako zistiť stav vybavenia vašej poistnej udalosti
O priebehu vybavovania vašej poistnej udalosti sa môžete informovať telefonicky na čísle Call centra likvidácie alebo e-mailom na infolikvidacia@csob.sk. O vybavení vašej poistnej udalosti budete bezodkladne písomne informovaný.
Adresy regionálnych centier likvidácie
Osobné hlásenie poistnej udalosti, doručovanie dokladov:
Západné Slovensko | Stredné Slovensko | Východné Slovensko | |
---|---|---|---|
Adresa | Bojnícka 3, 831 04 Bratislava | Štúrova 13, 010 01 Žilina | Nám. Osloboditeľov 5, 040 01 Košice |
Kontakt | infolikvidacia@csob.sk | infolikvidacia@csob.sk | infolikvidacia@csob.sk |
Asistenčná služba
Asistenčné služby, ktoré ponúkame v cene poistenia, zahŕňajú:
- rady, ako postupovať v prípade vzniku poistnej udalosti,
- pomoc pri nahlasovaní škodovej udalosti,
- organizácia a úhrada príjazdu a odjazdu technickej pomoci (napr. pohotovostná havarijná služba),
- organizácia a úhrada inštalatérskej, kúrenárskej, elektrikárskej
a plynárenskej práce v prípade havarijnej situácie,
- v prípade zabuchnutia dverí alebo v prípade straty kľúčov organizácia a úhrada odomknutia vchodových dverí,
- IT asistencia,
- organizácia dezinsekcie a deratizácie,
- právna asistencia,
- ďalšie asistenčné služby.
V prípade poruchy alebo havárie volajte na nonstop bezplatné telefónne číslo: +421 2 4445 0050
Ďalšie informácieLimity preplácaných nákladov | |||
Obdobie, v ktorom bolo zjednané poistenie | |||
Od 27.8.2011 do 8.2.2013 | Od 9.2.2013 | ||
Balík Štandard | Balík Extra | ||
Práca pracovníka technickej služby | 75 € | 75 € | 150 € |
Práca zámočníka pri zabuchnutí vchodových dverí alebo strate kľúčov | 75 € | 75 € | 150 € |
Preprava poisteného do miesta náhradného ubytovania v prípade havarijnej situácie | nie | nie | 100 € |
Preprava dieťaťa do miesta náhradného ubytovania v prípade havarijnej situácie | nie | nie | 50 € |
Dohľad nad nezabezpečenou budovou v prípade havarijnej situácie | nie | nie | raz za deň |
Upratovacie práce v prípade havarijnej situácie | nie | nie | 50 € |
Servis domácich spotrebičov | nie | nie | 150 € |
Informačný poradca | nie | nie | áno |
Vybavenie poistnej udalosti – Poistenie podnikateľských rizík
Ako nahlásiť poistnú udalosť
Ak vám vznikla škoda, alebo ste spôsobili škodu, bez zbytočného odkladu zavolajte na Call centrum likvidácie v pracovných dňoch od 8:00 do 17:00 hod.:
- 0850 311 312,
- zo zahraničia volajte: +421 2 5966 6997.
V prípade, že sa nemôžete v uvedenom čase dovolať, naši operátori sú obsadení, prosíme zanechajte svoje telefónne číslo, aby sme vás mohli spätne kontaktovať. Operátor call centra vás oboznámi s ďalšími krokmi, s dokladmi, ktoré bude potrebné doložiť k vybaveniu vašej poistnej udalosti a odpovie vám na prípadné ďalšie otázky. K nahlasovanej poistnej udalosti bude od vás potrebovať niekoľko základných informácií.
Po nahlásení poistnej udalosti vám príde potvrdzujúca SMS s číslom vášho hlásenia. Toto číslo alebo číslo poistnej zmluvy používajte pri následnej komunikácii s poisťovňou pri vybavovaní vašej poistnej udalosti.
Ako preukázať rozsah poškodenia
Po nahlásení poistnej udalosti vás bude telefonicky kontaktovať náš mobilný technik, s ktorým si dohodnete termín a miesto vykonania obhliadky škody za účelom zistenia rozsahu škody a jej zdokumentovania. Pri obhliadke vás oboznámi s rozsahom škody, odporučí vám vhodný spôsob opravy, resp. odstránenia následkov škody.
Ako doručiť potrebné doklady
Za účelom rýchleho vybavenia vašej poistnej udalosti nám, prosím, doručte doklady vyžiadané operátorom call centra alebo mobilným technikom jedným z nasledovných spôsobov:
- elektronicky na e-mailovú adresu infolikvidacia@csob.sk,
- poštou na adresu ČSOB Poisťovňa a.s., Odbor likvidácie poistných udalosti, P.O. BOX 815 63, 815 63 Bratislava, prípadne na adresu príslušného regionálneho centra likvidácie.
Doklady môžete odovzdať aj osobne mobilnému technikovi pri obhliadke. Doklady označte číslom hlásenia, ktoré vám bolo zaslané v SMS.
Ako zistiť stav vybavenia vašej poistnej udalosti
O priebehu vybavovania vašej poistnej udalosti sa môžete informovať telefonicky na čísle Call centra likvidácie alebo e-mailom na infolikvidacia@csob.sk. O vybavení vašej poistnej udalosti budete bezodkladne písomne informovaný.
Adresy regionálnych centier likvidácie
Osobné hlásenie poistnej udalosti, doručovanie dokladov:
Západné Slovensko | Stredné Slovensko | Východné Slovensko | |
---|---|---|---|
Adresa | Bojnícka 3, 831 04 Bratislava | Štúrova 13, 010 01 Žilina | Nám. Osloboditeľov 5, 040 01 Košice |
Kontakt | infolikvidacia@csob.sk | infolikvidacia@csob.sk | infolikvidacia@csob.sk |
Dátum | Aktuálny kurz |
2.9.2019 | 252,67 |
3.9.2019 | 252,68 |
4.9.2019 | 0,00 |
5.9.2019 | 0,00 |
6.9.2019 | 0,00 |
9.9.2019 | 0,00 |
10.9.2019 | 0,00 |
11.9.2019 | 0,00 |
12.9.2019 | 0,00 |
13.9.2019 | 0,00 |
16.9.2019 | 0,00 |
17.9.2019 | 0,00 |
18.9.2019 | 0,00 |
19.9.2019 | 0,00 |
20.9.2019 | 0,00 |
23.9.2019 | 0,00 |
24.9.2019 | 0,00 |
25.9.2019 | 0,00 |
26.9.2019 | 0,00 |
27.9.2019 | 0,00 |
30.9.2019 | 0,00 |
1.10.2019 | 0,00 |
2.10.2019 | 0,00 |
dátum | odkupná hodnota |
4.11.2019 | 250,58 |
5.11.2019 | 250,59 |
6.11.2019 | 250,60 |
7.11.2019 | 250,63 |
8.11.2019 | 250,64 |
11.11.2019 | 250,65 |
12.11.2019 | 250,66 |
13.11.2019 | 250,67 |
14.11.2019 | 250,70 |
15.11.2019 | 250,71 |
18.11.2019 | 250,72 |
19.11.2019 | 250,73 |
20.11.2019 | 250,74 |
21.11.2019 | 250,77 |
22.11.2019 | 250,78 |
25.11.2019 | 250,79 |
26.11.2019 | 250,80 |
27.11.2019 | 250,81 |
28.11.2019 | 250,84 |
29.11.2019 | 250,85 |
2.12.2019 | 250,86 |
3.12.2019 | 250,87 |
4.12.2019 | 250,88 |
5.12.2019 | 250,91 |
6.12.2019 | 250,92 |
9.12.2019 | 250,93 |
10.12.2019 | 250,94 |
11.12.2019 | 250,95 |
12.12.2019 | 250,98 |
13.12.2019 | 250,99 |
16.12.2019 | 251,00 |
17.12.2019 | 251,01 |
18.12.2019 | 251,02 |
19.12.2019 | 251,05 |
20.12.2019 | 251,09 |
23.12.2019 | 251,12 |
27.12.2019 | 251,13 |
30.12.2019 | 251,15 |
31.12.2019 | 251,16 |
Dátum | Aktuálny kurz |
2.1.2019 | 1 006,22 |
3.1.2019 | 1 006,28 |
4.1.2019 | 1 006,30 |
7.1.2019 | 1 006,32 |
8.1.2019 | 1 006,34 |
9.1.2019 | 1 006,36 |
10.1.2019 | 1 006,42 |
11.1.2019 | 1 006,44 |
14.1.2019 | 1 006,46 |
15.1.2019 | 1 006,48 |
16.1.2019 | 1 006,50 |
17.1.2019 | 1 006,56 |
18.1.2019 | 1 006,58 |
21.1.2019 | 1 006,60 |
22.1.2019 | 1 006,62 |
23.1.2019 | 1 006,64 |
24.1.2019 | 0,00 |
25.1.2019 | 0,00 |
28.1.2019 | 0,00 |
29.1.2019 | 0,00 |
30.1.2019 | 0,00 |
31.1.2019 | 0,00 |
1.2.2019 | 0,00 |
4.2.2019 | 0,00 |
5.2.2019 | 0,00 |
6.2.2019 | 0,00 |
7.2.2019 | 0,00 |
8.2.2019 | 0,00 |
11.2.2019 | 0,00 |
12.2.2019 | 0,00 |
13.2.2019 | 0,00 |
14.2.2019 | 0,00 |
15.2.2019 | 0,00 |
18.2.2019 | 0,00 |
19.2.2019 | 0,00 |
20.2.2019 | 0,00 |
21.2.2019 | 0,00 |
22.2.2019 | 0,00 |
25.2.2019 | 0,00 |
26.2.2019 | 0,00 |
27.2.2019 | 0,00 |
28.2.2019 | 0,00 |
Dátum | Aktuálny kurz |
2.11.2018 | 1 005,04 |
5.11.2018 | 1 005,06 |
6.11.2018 | 1 005,08 |
7.11.2018 | 1 005,10 |
8.11.2018 | 1 005,16 |
9.11.2018 | 1 005,18 |
12.11.2018 | 1 005,20 |
13.11.2018 | 1 005,22 |
14.11.2018 | 1 005,24 |
15.11.2018 | 1 005,30 |
16.11.2018 | 1 005,32 |
19.11.2018 | 1 005,34 |
20.11.2018 | 1 005,36 |
21.11.2018 | 1 005,38 |
22.11.2018 | 1 005,44 |
23.11.2018 | 1 005,46 |
26.11.2018 | 1 005,48 |
27.11.2018 | 1 005,50 |
28.11.2018 | 1 005,52 |
29.11.2018 | 1 005,58 |
30.11.2018 | 1 005,60 |
3.12.2018 | 1 005,62 |
4.12.2018 | 1 005,64 |
5.12.2018 | 1 005,66 |
6.12.2018 | 1 005,72 |
7.12.2018 | 1 005,74 |
10.12.2018 | 1 005,76 |
11.12.2018 | 1 005,78 |
12.12.2018 | 1 005,80 |
13.12.2018 | 1 005,86 |
14.12.2018 | 1 005,88 |
17.12.2018 | 1 005,90 |
18.12.2018 | 1 005,92 |
19.12.2018 | 1 005,94 |
20.12.2018 | 1 006,06 |
21.12.2018 | 1 006,08 |
27.12.2018 | 1 006,14 |
28.12.2018 | 1 006,18 |
31.12.2018 | 1 006,20 |
Výbery z bankomatov KBC Group
Naši klienti môžu využívať výhody členstva ČSOB v silnej medzinárodnej bankovej skupine – KBC Group. Za výbery debetnou platobnou kartou z bankomatov skupiny KBC v zahraničí zaplatíte len 0,20 €.
Krajina | Banka |
Česká republika | ČSOB Banka |
Maďarsko | K&H Bank |
Bulharsko | CIBANK |
Belgicko | KBC Bank and Insurance, CBC Banque, Centea |
Viac informácií o poplatkoch nájdete v sadzobníkoch poplatkov.
Poistná ochrana | Balík Štandard | Balík Extra |
Živelné udalosti | áno | áno |
Krádež, odcudzenie | áno | áno |
Vandalizmus | áno | áno |
Rozbitie skla | áno | áno |
Poškodenie elektromotorov v domácnosti | áno | áno |
Škody spôsobené uniknutou vodou z vodovodného zariadenia | áno | áno |
Škody spôsobené uniknutou vodou z akvária (objem min. 50 litrov) | nie | áno |
Úhrada nákladov za uniknutú vodu | nie | áno |
Škody spôsobené pretlakom alebo zamrznutím na vodovodných zariadeniach pri nehnuteľnosti | nie | áno |
Vyplatenie sumy 300 € navyše bez dokladovania, ak poistné plnenie presiahne 3 000 € | nie | áno |
Škody spôsobené na potravinách | nie | áno |
Vyššie limity poistného plnenia | nie | áno |
Rozšírené asistenčné služby (viď. tabuľka nižšie) | nie | áno |
Limity preplácaných nákladov | Balík Štandard | Balík Extra |
Práca pracovníka technickej služby | 75 € | 150 € |
Práca zámočníka pri zabuchnutí vchodových dverí alebo strate kľúčov | 75 € | 150 € |
Preprava poisteného do miesta náhradného ubytovania v prípade havarijnej situácie | nie | 100 € |
Preprava dieťaťa do miesta náhradného ubytovania v prípade havarijnej situácie | nie | 50 € |
Dohľad nad nezabezpečenou budovou v prípade havarijnej situácie | nie | raz za deň |
Upratovacie práce v prípade havarijnej situácie | nie | 50 € |
Servis domácich spotrebičov | nie | 150 € |
Informačný poradca | nie | áno |
Úrazové pripoistenie
V prípade trvalých následkov po úraze vyplatíme poistenému zo sumy 20 000 € toľko percent, koľkým zodpovedá druh a rozsah trvalých následkov. Napríklad ak bude rozsah trvalých následkov u poisteného 50 %, vyplatíme mu 10 000 €.
V prípade smrti poisteného následkom úrazu vyplatíme oprávnenej osobe sumu 10 000 €.
Pripoistenie zodpovednosti za škodu na zdraví alebo veci
Ak poistený spôsobí inej osobe škodu na zdraví/na živote alebo poškodí, zničí, prípadne stratí veci inej osoby, uhradíme nároky poškodenej osoby až do výšky poistnej sumy pre všetky poistné udalosti jednej poistenej osoby:
- škoda na zdraví alebo na živote vo výške 70 000 €,
- škoda na veci spôsobená jej poškodením, zničením alebo stratou vo výške 40 000 €.
Spoluúčasť poisteného je vo výške 3 %, min. však 20 €.
Poškodenie, zničenie alebo odcudzenie batožiny
Pripoistenie kryje náklady, ktoré vzniknú poistenému:
- poškodením alebo zničením poistenej veci živelnou udalosťou,
- odcudzením poistenej veci alebo osobných dokladov krádežou vlámaním alebo lúpežným prepadnutím.
Poistná suma 1 500 € sa vzťahuje na batožinu každej poistenej osoby. Spoluúčasť poisteného je vo výške 3 %, min. však 20 €.
Poškodenie, zničenie alebo odcudzenie batožiny
Pripoistenie kryje náklady, ktoré vzniknú poistenému:
- poškodením alebo zničením poistenej veci živelnou udalosťou,
- odcudzením poistenej veci alebo osobných dokladov krádežou vlámaním alebo lúpežným prepadnutím.
Poistná suma 1 000 € sa vzťahuje na batožinu každej poistenej osoby. Spoluúčasť poisteného je vo výške 3 %, min. však 20 €.
Meškanie batožiny
Pripoistenie kryje náklady poisteného v súvislosti s oneskoreným dodaním, resp. nedodaním batožiny leteckým dopravcom.
Za meškanie batožiny sa považuje jej oneskorenie pri lete do zahraničia o viac ako 4 hodiny od času príletu poisteného na miesto uvedené v letenke.
Poistná suma pre všetky poistné udalosti jednej poistenej osoby:
- meškanie 4-12 hodín: 100 €,
- meškanie 13-24 hodín: 150 €,
- meškanie nad 24 hodín: 200 €.
Meškanie odletu
Pripoistenie kryje náklady v prípade nepredvídanej udalosti (živelná udalosť, havária, porucha lietadla, nepriaznivé poveternostné podmienky), v súvislosti s ktorou dôjde k meškaniu odletu lietadla alebo k zrušeniu letu, ktorým mal poistený cestovať.
Poistná suma pre všetky poistné udalosti jednej poistenej osoby:
- meškanie 12-24 hodín: 100 €,
- meškanie nad 24 hodín: 200 €.
Nepojazdné vozidlo
Pripoistenie kryje náklady poisteného, ktoré mu vzniknú v dôsledku:
- dopravnej nehody alebo akejkoľvek poruchy vozidla, ak sa v dôsledku tejto poruchy stane vozidlo nepojazdným alebo ak poistený ďalej nie je schopný dodržiavať povinnosti účastníka cestnej premávky,
- odcudzenia vozidla v zahraničí.
Poistná suma pre všetky poistné udalosti jednej poistenej osoby:
- náklady na cestovné a/alebo ubytovanie maximálne do výšky 250 € na každú poistenú osobu,
- náklady na odtiahnutie nepojazdného vozidla do servisu a/alebo na jeho opravu maximálne do výšky 500 € za jednu poistnú udalosť a za jedno vozidlo. Vozidlo nesmie byť staršie ako 10 rokov.
Storno poplatky
Výška poistnej sumy pre všetky poistné udalosti jednej poistenej osoby je 1 500 €.
Pripoistenie kryje náklady, ktoré vzniknú poistenej osobe v dôsledku zrušenia zakúpenej cestovnej služby (ubytovanie, doprava, doplnkové služby – napr. stravovacie služby, skipass, wellnes a pod., prípadne kombinácia týchto služieb).
Spoluúčasť poisteného je vo výške 10%, min. 20 €.
Liečebné náklady
Výška poistnej sumy pre všetky poistné udalosti jednej poistenej osoby je 300 000 €. Liečebné náklady kryjú náklady, ktoré vzniknú v zahraničí v súvislosti s akútnym ochorením, úrazom alebo smrťou poisteného:
- nevyhnutné ošetrenie vrátane predpísaných liekov a liečebných pomôcok,
- hospitalizácia a prevoz poisteného,
- ošetrenie zubov do 400 €,
- náklady na vyslanie sprevádzajúcej osoby,
- prevoz dieťaťa späť na Slovensko v prípade ochorenia dospelého,
- prepravu vrtuľníkom,
- a iné.
Pripoistenie nadštandardných asistenčných služieb
Toto pripoistenie zahŕňa:
- poskytnutie peňažnej záruky, čo predstavuje poskytnutie peňažnej sumy poistenému v prípade jej potreby pri poistnej udalosti,
- pomoc a uhradenie nákladov na správne poplatky a dopravu na úrady v prípade straty, odcudzenia alebo zničenia osobných dokladov max. do výšky 400 € za poistnú udalosť,
- telefonické tlmočenie a preklady vo vybraných situáciách,
- právna pomoc max. do výšky 1 500 € za poistnú udalosť.
Horská záchranná služba v SR
Výška poistnej sumy pre všetky poistné udalosti jednej poistenej osoby je 15 000 €. Pripoistenie kryje náklady poisteného na technický zásah Horskej záchrannej služby pri jeho záchrane v horskej oblasti na území SR. Ide o náklady na:
- poskytovanie prvej pomoci osobe v tiesni, s vylúčením nákladov, ktoré je zo zákona povinná hradiť zdravotná poisťovňa (t. j. výkon lekára, lieky), náklady na vyhľadávanie (pátranie) a vyslobodzovanie osoby v tiesni,
- pozemnú alebo leteckú prepravu poisteného z miesta zásahu HZS k najbližšiemu dopravnému prostriedku zdravotníckeho zariadenia, prípadne priamo do najbližšieho zdravotníckeho zariadenia v SR,
- prevoz telesných pozostatkov z miesta zásahu HZS do miesta odvozu telesných pozostatkov dopravnou zdravotnou službou.
Toto pripoistenie je platné vo všetkých horských oblastiach na území SR, v ktorých HZS vykonáva svoju činnosť:
- Tatry (Belianske, Nízke, Vysoké, Západné),
- Malá Fatra,
- Veľká Fatra,
- Pieniny,
- Stredné Beskydy,
- Slovenský raj,
- Bukovské vrchy,
- Javorníky,
- Kremnické vrchy,
- Kysucká vrchovina,
- Kysucké Beskydy,
- Moravsko-sliezske Beskydy.
Horská záchranná služba v SR
Výška poistnej sumy pre všetky poistné udalosti jednej poistenej osoby je 10 000 € alebo 15 000 € v závislosti od zvoleného variantu poistenia. Pripoistenie kryje náklady poisteného na technický zásah Horskej záchrannej služby pri jeho záchrane v horskej oblasti na území SR. Ide o náklady na:
- poskytovanie prvej pomoci osobe v tiesni, s vylúčením nákladov, ktoré je zo zákona povinná hradiť zdravotná poisťovňa (t. j. výkon lekára, lieky), náklady na vyhľadávanie (pátranie) a vyslobodzovanie osoby v tiesni,
- pozemnú alebo leteckú prepravu poisteného z miesta zásahu HZS k najbližšiemu dopravnému prostriedku zdravotníckeho zariadenia, prípadne priamo do najbližšieho zdravotníckeho zariadenia v SR,
- prevoz telesných pozostatkov z miesta zásahu HZS do miesta odvozu telesných pozostatkov dopravnou zdravotnou službou.
Toto pripoistenie je platné vo všetkých horských oblastiach na území SR, v ktorých HZS vykonáva svoju činnosť:
- Tatry (Belianske, Nízke, Vysoké, Západné),
- Malá Fatra,
- Veľká Fatra,
- Pieniny,
- Stredné Beskydy,
- Slovenský raj,
- Bukovské vrchy,
- Javorníky,
- Kremnické vrchy,
- Kysucká vrchovina,
- Kysucké Beskydy,
- Moravsko-sliezske Beskydy.
Podmienky pre získanie štátneho príspevku
Požiadavky na žiadateľa:
- trvalý pobyt na území Slovenskej republiky,
- príjem max. do výšky 1,3-násobku priemernej hrubej mzdy v národnom hospodárstve,
- vek – od 18 do 35 rokov v čase podania žiadosti.
Zoznam vážnych chorôb v počte 24
- rakovina,
- nezhubný nádor mozgu,
- chronické zlyhanie obličiek,
- zaradenie na čakaciu listinu pre orgánovú transplantáciu srdca, pľúc, pečene, obličky, pankreasu alebo krvotvorných buniek (kostnej drene),
- slepota,
- hluchota,
- encefalitída,
- kóma,
- paraplégia, tetraplégia, hemiplégia,
- ťažké popáleniny,
- závažné ochorenia spôsobené prisatím kliešťa,
- meningitída,
- operácia aorty,
- poliomyelitída (detská mozgová obrna),
- vírusová hepatitída,
- aplastická anémia,
- diabetes mellitus 1. typu,
- syndróm krátkeho čreva,
- operácia srdcovej chlopne,
- získané chronické srdcové ochorenie,
- astma,
- epilepsia,
- reumatická horúčka,
- tetanus.
Varianty PPV | Variant A | Variant B |
PN 29/1 | 125 € (mesačne) | 250 € (mesačne) |
---|---|---|
Medifón | ||
Smrť | 1 500 € (jednorazovo) | |
Cena | 2,50 € | 4,50 € |
Medifón
Informačná linka dostupná 24 hodín denne počas celej doby trvania pripoistenia. Pripoistenie môžete bezplatne získať, ak poistné:
- za pripoistenia je minimálne 100 € ročne po uplatnení všetkých zliav,
- je platené platobným príkazom.
S pripoistením získavate nárok na nasledujúce informačné služby:
- telefonická linka praktického lekára,
- informácie o liečivých prípravkoch dostupných v SR,
- informácie o zdravotníckych zariadeniach, pohotovostných službách a lekárňach na území SR,
- informácie o rehabilitačných zariadeniach na území SR,
- informácie súvisiace s priznaním invalidity,
- informačno-právne poradenstvo.
Telefónne číslo na poskytovateľa informačných služieb je +421 2 4445 0050.
Poskytovateľ služby: AWP Solutions ČR a SR, s.r.o.
Mediservis
Okrem informačnej linky Medifón máte možnosť požiadať o vypracovanie Druhého lekárskeho názoru vybranými špecialistami z celého sveta až pri 92 diagnózach a využiť dopravu do/zo zdravotníckeho zariadenia v prípade neplánovanej hospitalizácie.
Pre uplatnenie nároku na plnenie z pripoistenia kontaktujte poskytovateľa služieb na telefónnom čísle +421 2 4445 0050.
Mediservis môžete získať bezplatne, ak:
- máte v poistnej zmluve dojednané riziko vážne choroby v počte 24 na poistnú sumu minimálne 15 000 €,
- je poistné platené platobným príkazom.
Poskytovateľ služby: AWP Solutions ČR a SR, s.r.o.
Vážne choroby v počte 10
- infarkt myokardu,
- cievna mozgová príhoda,
- rakovina,
- nezhubný nádor mozgu,
- chronické zlyhanie obličiek,
- zaradenie na čakaciu listinu na transplantáciu,
- operácia vencovitých tepien (bypass),
- slepota,
- hluchota,
- infekcia vírusom HIV v dôsledku krvnej transfúzie.
Vážne choroby v počte 22
Zoznam vážnych chorôb v počte 22 zahŕňa všetky choroby spomenuté vyššie vrátane nasledovných:
- Creutzfeldt-Jakobova choroba,
- demencia vrátane Alzheimerovej chroroby,
- encefalitída,
- kóma,
- ochorenie pľúc spôsobujúce dychovú nedostatočnosť,
- Parkinsonova choroba,
- paraplégia, tetraplégia, hemiplégia,
- skleróza multiplex,
- ťažké popáleniny,
- závažné ochorenia spôsobené prisatím kliešťa,
- meningitída,
- operácia aorty.
Vážne choroby v počte 22
Zoznam vážnych chorôb v počte 22 zahŕňa nasledovné choroby:
- infarkt myokardu,
- cievna mozgová príhoda,
- rakovina,
- nezhubný nádor mozgu,
- chronické zlyhanie obličiek,
- zaradenie na čakaciu listinu pre orgánovú transplantáciu,
- operácia vencovitých tepien,
- slepota,
- hluchota,
- kóma,
- Creutzfeldt – Jakobova choroba,
- encefalitída,
- demencia vrátane Alzheimerovej choroby,
- infekcia vírusom HIV v dôsledku uskutočnenia krvnej transfúzie,
- ochorenie pľúc spôsobujúce dychovú nedostatočnosť,
- Parkinsonova choroba,
- paraplégia, tetraplégia, hemiplégia,
- skleróza multiplex (roztrúsená skleróza),
- ťažké popáleniny,
- závažné ochorenia spôsobené prisatím kliešťa,
- bakteriálna meningitída,
- operácia aorty.
Medifón
Informačná linka dostupná 24 hodín denne počas celej doby trvania pripoistenia. Pripoistenie môžete bezplatne získať, ak poistné:
- za pripoistenia je minimálne 150 € ročne po uplatnení všetkých zliav,
- je platené platobným príkazom.
S pripoistením získavate nárok na nasledujúce informačné služby:
- telefonická linka praktického lekára,
- informácie o liečivých prípravkoch dostupných v SR,
- informácie o zdravotníckych zariadeniach, pohotovostných službách a lekárňach na území SR,
- informácie o rehabilitačných zariadeniach na území SR,
- informácie súvisiace s priznaním invalidity,
- informačno-právne poradenstvo.
Telefónne číslo na poskytovateľa informačných služieb je +421 2 4445 0050.
Poskytovateľ služby: AWP Solutions ČR a SR, s.r.o.
Medifón
Informačná linka dostupná 24 hodín denne počas celej doby trvania poistenia.
S poistením získavate nárok na nasledujúce informačné služby:
- telefonická linka praktického lekára,
- informácie o liečivých prípravkoch dostupných v SR,
- informácie o zdravotníckych zariadeniach, pohotovostných službách a lekárňach na území SR,
- informácie o rehabilitačných zariadeniach na území SR,
- informácie súvisiace s priznaním invalidity,
- informačno-právne poradenstvo.
Telefónne číslo na poskytovateľa informačných služieb je +421 2 4445 0050.
Poskytovateľ služby: AWP Solutions ČR a SR, s.r.o.
Mediservis
Okrem informačnej linky Medifón máte možnosť požiadať o vypracovanie Druhého lekárskeho názoru vybranými špecialistami z celého sveta až pri 92 diagnózach a využiť dopravu do/zo zdravotníckeho zariadenia v prípade neplánovanej hospitalizácie.
Pre uplatnenie nároku na plnenie z pripoistenia kontaktujte poskytovateľa služieb na telefónnom čísle +421 2 4445 0050.
Mediservis môžete získať bezplatne, ak:
- máte v poistnej zmluve dojednané riziko vážne choroby v počte 22 na poistnú sumu minimálne 10 000 €,
- je poistné platené platobným príkazom.
Poskytovateľ služby: AWP Solutions ČR a SR, s.r.o.
Ako postupovať pri dopravnej nehode
1. Ak prišlo ku škode na vozidle, majetku alebo zdraví, ste povinný volať políciu v prípade, že ide o dopravnú nehodu v zmysle zákona č.8/2009 Z.z. o cestnej premávke.
Dopravná nehoda je udalosť v cestnej premávke, ktorá sa stane v priamej súvislosti s premávkou vozidla a pri ktorej:
- sa usmrtí alebo zraní osoba,
- sa poškodí cesta alebo všeobecne prospešné zariadenie,
- uniknú nebezpečné veci alebo vznikne hmotná škoda zrejme prevyšujúca 3990 €.
Za dopravnú nehodu sa považuje aj škodová udalosť:
- ak je vodič zúčastneného vozidla pod vplyvom alkoholu alebo inej návykovej látky,
- ak sa účastníci škodovej udalosti nedohodli na jej zavinení alebo ak účastník škodovej udalosti nesplní jednu z nasledovných povinností:
- bezodkladné zastavenie vozidla,
- preukázanie svojej totožnosti inému účastníkovi škodovej udalosti,
- poskytnútie údajov o poistení vozidla,
- zdržanie sa požitia alkoholu alebo inej návykovej látky,
- urobenie vhodných opatrení.
2. Vždy v prípade škodovej udalosti aj dopravnej nehody vyplňte s účastníkom dopravnej nehody tlačivo Správa o nehode. Na tlačive uveďte, kto zavinil dopravnú nehodu a obaja ho podpíšte.
3. Splňte ostatné povinnosti účastníka dopravnej nehody v zmysle zákona.
4. Ak ste spôsobili dopravnú nehodu vy, vyžiadajte si od druhého účastníka dopravnej nehody, ktorému ste spôsobili škodu, osobné údaje, údaje o vozidle a údaje, v ktorej poisťovni má uzatvorené havarijné poistenie.
5. V prípade, že škoda bola spôsobená vám, vyžiadajte si od vinníka jeho osobné údaje, údaje o vozidle a údaje, v ktorej poisťovni má uzatvorené povinné zmluvné poistenie a číslo jeho poistnej zmluvy.
6. V prípade potreby volajte Asistenčnú službu.
7. V prípade škody v zahraničí vždy nahláste škodovú udalosť na polícii v mieste vzniku udalosti a poisťovni písomne doložte výsledky šetrenia polície v úradnom preklade do slovenského jazyka.
Najčastejšie otázky o cestovnom poistení
Je cestovné poistenie obmedzené vekom?
Pre poisteného nie, ale poistník musí byť starší ako 18 rokov.
Ako môžem zadať rodné číslo, ak som sa narodil v zahraničí (cudzí štátny príslušník)?
V takom prípade rodné číslo zložíme z dátumu narodenia klienta (RRMMDD – u žien pripočítame k mesiacu 50, teda klientka narodená vo februári bude mať MM v tvare 52) a za toto šesťčíslie pridáme 9999 (resp. 999 u klientov narodených pred rokom 1954 rokov, pokiaľ systém hlási, že bolo zadané chybné rodné číslo).
Som v zahraničí a z vážnych dôvodov si potrebujem poistenie predĺžiť. Ako mám postupovať?
Je potrebné čo najskôr kontaktovať poisťovňu a dojednať si (najneskôr 10 dní od skončenia pôvodného poistenia) novú poistnú zmluvu online alebo telefonicky alebo prostredníctvom inej osoby (poistníka). Poistenie je takto možné predĺžiť max. o 10 dní.
Aké doklady treba predložiť pri poistnej udalosti?
Požadované doklady sú uvedené v poistných podmienkach pre dané pripoistenie. V prípade potreby má poisťovateľ právo v prípade potreby vyžiadať si od poisteného aj ďalšie doklady.
Ako je možné nahlásiť PU?
Po návrate do SR nahlási klient škodovú udalosť bez zbytočného odkladu jedným z nasledovných spôsobov:
- písomne na adresu:
- sídla: ČSOB Poisťovňa, a. s. Vajnorská 100/B, 831 04 Bratislava,
- poštovú adresu: ČSOB Poisťovňa, a. s., P.O.Box 20, 820 09 Bratislava 29,
- mailom na infolikvidacia@csob.sk.
- telefonicky prostredníctvom call centra likvidácie:
- 0850 311 312,
- 0912 611 612,
- 0906 330 330.
- osobne na Regionálnom centre likvidácie:
- Regionálne centrum Západ, Bojnická 3, 831 04 Bratislava,
- Regionálne centrum Stred, Revolučná 2, 010 01 Žilina,
- Regionálne centrum Východ, Letná 27, Košice..
Sú v rámci pripoistenia batožiny poistené platobné karty, šeky alebo peniaze v hotovosti?
Nie, nie sú poistené.
Celá rodina má poistenie storno poplatkov, vážne ochorie 1 člen rodiny, takže celá rodina necestuje. Preplatí im poisťovňa storno poplatky?
Áno, ak sú všetci členovia rodiny uvedení na jednej poistnej zmluve a majú dojednané poistenie storna zájazdu.
Musím si pripoistiť bežné rekreačné športy?
Bežné športy na rekreačnej úrovni sú zahrnuté v základnom poistení (lyžovanie a snowboardning na vyznačených tratiach, šnorchlovanie, plávanie, bežkovanie, turistika, jazda na banáne a pod.). Nie je potrebné pripoistiť si ich.
Môžem si dojednať pripoistenie úrazu, ak sa budem venovať rizikovým športom?
Nie.
Čo ak budem mať problém so zubami?
Ošetrenie zubov je kryté iba v prípade, ak dôvodom nie je zanedbaná starostlivosť. Poisťovňa je oprávnená žiadať doklad o absolvovaní preventívnej zubnej prehliadky.
Sú chronické ochorenia kryté v rámci liečebných nákladov?
Nie.
Sú kryté zdravotné ťažkosti v súvislosti s tehotenstvom?
Áno, ale iba do 26.týždňa. Pôrod je vo výluke.
Sú poistené aj veci ponechané v aute?
Áno, avšak musia byť skryté z dohľadu.
Je krytá profesijná zodpovednosť?
Nie je krytá. Krytá je len zodpovednosť z občianskeho života.
Čo ak budú demonštrácie, resp. nepokoje v krajine, do ktorej cestuje klient?
Poistné udalosti, ktoré vznikli v takejto súvislosti, nekryjeme.
Môže prísť k obmedzeniu poistného plnenia v prípade, ak je klient pod vplyvom alkoholu?
Akékoľvek poistné udalosti, ktoré vznikli pod vplyvom alkoholu, sú všeobecne vylúčené z poistného krytia.
Ako je možné zrušiť cestovné poistenie ešte pred jeho začiatkom?
Pred začiatkom poistenia môže poistník bez udania dôvodu ukončiť poistnú zmluvu na základe písomnej výpovede s tým, že výpoveď musí byť poisťovateľovi doručená najneskôr jeden deň pred dňom uvedeným v poistnej zmluve ako začiatok poistenia.
Je potrebné, aby pripoistenie nepojazdného vozidla mali všetci cestujúci v jednom aute?
Áno, pretože náklady spojené s takouto poistnou udalosťou budú preplatené iba tým spolujazdcom, ktorí mali uzatvorené aj toto pripoistenie.
Môže si ako nepojazdné vozidlo klient poistiť aj motorku?
Áno.
Môže si nepojazdné vozidlo poistiť šofér, ktorý nie je majiteľom vozidla?
Osobné motorové vozidlo môže byť vo vlastníctve alebo držbe aj inej osoby ako poisteného, ak poistený užíva vozidlo oprávnene so súhlasom vlastníka alebo držiteľa vozidla. Vozidlo nesmie byť staršie ako 10 rokov.
Požiadavky na hardware
Uvádzame minimálne hardwarové požiadavky pre správnu funkčnosť služby. Hardware musí zároveň spĺňať požiadavky používaného operačného systému.
Osobný počítač
- procesor Intel Pentium, príp. AMD (alebo obdobný),
- rozlišenie monitoru 1024 × 768 bodov alebo vyššie.
Operačná pamäť
- 512 MB a viac.
Elektronický podpis
Pre elektronický podpis potrebujete:
- čítačku čipových kariet podporujúcu komunikáciu cez rozhranie PC/SC,
- voľný port pre pripojenie čítačky (podľa čítačky),
- na čipovej karte inštalované platné certifikáty pre prihlasovanie a podpisovanie príkazov zasielaných do ČSOB (vydané pri zriadení služby).
Požiadavky na software
Uvádzame minimálne softwarové požiadavky pre správnu funkčnosť služby. Pre správný chod služby je nevyhnutná niektorá kombinácia uvedených operačných systémov a prehliadačov.
Internetový prehliadač
S najnovšou aktualizáciou:
- Microsoft Internet Explorer – nainštalované 128-bitové šifrovanie a povolené skriptovanie a cookies,
- Mozilla Firefox,
- Opera 11 (len pre pasívny prístup),
- Safari (len pre pasívny prístup),
- Google Chrome.
Operačný systém
S najnovšou aktualizáciou:
- Vista – Service Pack 2,
- Windows 7 – Service Pack 1,
- Windows 8.
Elektronický podpis
Pre elektronický podpis potrebujete:
- aplikáciiu SecureStore,
- JAVA
Vážne choroby poisteného dieťaťa
- rakovina,
- nezhubný nádor mozgu,
- chronické zlyhanie obličiek,
- zaradenie na čakaciu listinu pre transplantáciu,
- slepota,
- hluchota,
- encefalitída,
- kóma,
- paraplégia,
- tetraplégia,
- hemiplégia,
- ťažké popáleniny,
- závažne ochorenia spôsobené prisatím kliešťa,
- meningitída,
- operácia aorty,
- mozgová obrna (poliomyelitída),
- vírusová hepatitída,
- aplastická anémia,
- diabetes mellitus 1. typu,
- syndróm krátkeho čreva,
- operácia srdcovej chlopne,
- získané chronické srdcové ochorenie,
- astma,
- epilepsia,
- reumatická horúčka,
- tetanus.
Zoznam SEPA krajín
Krajiny EHP
- Belgicko,
- Bulharsko,
- Cyprus,
- Česko,
- Dánsko,
- Estónsko,
- Fínsko,
- Francúzsko,
- Grécko,
- Holandsko,
- Chorvátsko,
- Írsko,
- Litva,
- Lotyšsko,
- Luxembursko,
- Maďarsko,
- Malta,
- Nemecko,
- Poľsko,
- Portugalsko,
- Rakúsko,
- Rumunsko,
- Slovenská Republika,
- Slovinsko,
- Španielsko,
- Švédsko,
- Taliansko,
- Veľká Británia,
- Island,
- Lichtenštajnsko,
- Nórsko.
Ostatné krajiny
- Švajčiarsko,
- Monako,
- San Marino,
Autonómne oblasti
- Alandské ostrovy,
- Azory,
- Ceuta a Melilla,
- Francúzska Guyana,
- Gibraltár,
- Guadalupe,
- Kanárske ostrovy,
- Madeira,
- Martinik,
- Mayotte,
- Réunion,
- Svätý Bartolomej,
- Svätý Martin,
- Saint Pierre a Miquelon.
Hypotéka s poistením vodiča
Uzatvorte si k hypotéke v rámci kampane Úrazové poistenie vodiča, získajte odmenu vo výške prvého ročného poistného 60,50 €.
Podmienky získania odmeny
- zmluva o hypotéke v ČSOB do 30.6.2017
- zaplatené Úrazové poistenie vodiča do 30.6.2017
- účet ČSOB Pohoda alebo ČSOB Extra Pohoda
Poistníkom je vždy dlžník, ktorý je v Zmluve o úvere uvedený ako prvý v poradí a odmena bude klientovi vyplatená len raz, aj v prípade ak si uzavrie viacero úverov a poistení. Klientovi bude odmena vyplatená na účet vedený v ČSOB uvedený v Zmluve o úvere, po skončení kampane, najneskôr do 31.8.2017. Úrazové poistenie vodiča sa riadi Všeobecnými poistnými podmienkami ČSOB Poisťovne účinnými od 1.1.2016. Poistným plnením je buď doživotná renta vodiča po dopravnej nehode s trvalými následkami poškodenia nad 50%, alebo pri jeho smrti jednorazovo pozostalým. Viac informácií v pobočke alebo na www.csob.sk.
Zoznam podporovaných prehliadačov
Pre plnú funkčnosť zriadenia účtu online využite niektorý z podporovaných prehliadačov:
Google Chrome | FireFox | Microsoft Edge | Opera | Safari | |
---|---|---|---|---|---|
Windows 10 | x | x | x | x | |
Windows 10 Mobile | x | ||||
Windows 7, 8 | x | x | x | ||
Android | x | x | x | ||
Mac OS X | x | x | x | ||
iOS |
