Prístupnosť pre každého

Záleží nám na tom, aby bolo bankovníctvo a poisťovníctvo dostupné pre všetkých, bez ohľadu na individuálne potreby a zdravotné obmedzenia.

Vyhlásenie o prístupnosti

Naše služby sprístupňujeme tak, aby mohol byť každý klient obslúžený v pobočke, prostredníctvom kontaktného centra alebo digitálnych kanálov.

Záleží nám na čo najlepšej používateľskej skúsenosti klientov. Aktívne počúvame ich názory a pravidelne organizujeme audity prístupnosti v spolupráci s Úniou nevidiacich a slabozrakých Slovenska.

Digitálna prístupnosť

V digitálnych kanáloch dodržiavame Smernice pre prístupnosť webového obsahu vydané organizáciou W3C (WCAG – Web Content Accessibility Guidelines 2.2) na úrovní AA, ktoré tvoria medzinárodné štandardy pre digitálnu prístupnosť a sú súčasťou Európskeho aktu o prístupnosti (EEA – European Accessibility Act).

Digitálna prístupnosť je súčasťou všetkých našich pracovných procesov, od návrhu až po testovanie. Pred uvedením na trh zabezpečujeme testovanie aj pre klientov so zdravotným postihnutím.

Mobilná aplikácia ČSOB SmartBanking

V aplikácii ČSOB SmartBanking zabezpečujeme nasledovné požiadavky na prístupnosť:

Nastavenia veľkosti textu

Možnosť prispôsobiť si veľkosť písma v nastaveniach smartfónu, čo sa premietne aj do aplikácie ČSOB SmartBanking

Hlasový asistent

Zabezpečenie bezproblémovej použiteľnosti ČSOB SmartBanking pomocou hlasového asistenta VoiceOver a TalkBack

Tmavý/Svetlý režim

Voliteľná a prispôsobiteľná farebná schéma s vysokým kontrastom

Webové stránky

Webové stránky prispôsobujeme nasledovným požiadavkám prístupnosti:

Nastavenia veľkosti textu

Priblíženie alebo zväčšenie písma pomocou vstavaných funkcií prehliadača, operačného systému alebo inštaláciou špeciálneho doplnku pre prehliadač.

Navigácia pomocou klávesnice

Navigácia iba pomocou klávesnice cez kláves Tab. Každým stačením klávesu sa zameranie presunie na ďalší prvok, napríklad odkaz alebo tlačidlo. Aktuálne zaostrený prvok je zvýraznený rámčekom.

Hlasové čítačky

Dostupnosť pomocou hlasových čítačiek, napríklad JAWS a NVDA pre Windows, VoiceOver pre iOS a TalkBack pre Android.

Obsah webových stránok

Je vytvorený v súlade s technickými štandardmi čítačky obrazovky. Prvky sú umiestnené a usporiadané tak, aby poradie informácií čítaných čítačkou obrazovky bolo logické a ľahko sledovateľné.

Elektronické dokumenty

  • Všetky elektronické dokumenty sú generované vo formáte pdf. s rozpoznateľným textom pre čítačky
  • Dokumenty majú logicky zoradený obsah a správne označené nadpisy, odseky a zoznamy
  • Všetky objekty v dokumentoch obsahujú alternatívne popisy a sú ovládateľné iba klávesnicou
  • Pobočky

    Pobočky ČSOB Banky sú ľahko dostupné pre každého. Informácie o pobočkách s bezbariérovým prístupom nájdete na našej webovej stránke v časti Pobočky a bankomaty. Zobrazia sa po výbere filtra Bezbariérový prístup. Rovnakým spôsobom môžete vyhľadať aj vkladové bankomaty s bezbariérovým prístupom.

    Väčšina pobočiek spĺňa požiadavky na bezbariérovosť. Tie, ktoré nespĺňajú požadované štandardy, budú postupne upravené na bezbariérové v súlade s aktuálnou legislatívou.

    Neustále pracujeme na zlepšovaní digitálnych kanálov, aby plnili aj nasledovné požiadavky:

    • Primeraný farebný kontrast všetkých textov a prvkov
    • Logické poradie názvov a titulkov, ako aj prehrávanie animácií a videí s dostupným tlačidlom pauzy
    • Správne poradie zaostrenia pri používaní klávesnice na našich webových stránkach
    • Odlíšenie niektorých informácií iným spôsobom než len farebne
    • Možnosť používania aplikácie ČSOB SmartBanking v režime na šírku
    • Spojenie všetkých polí vo formulároch s pokynmi alebo štítkami, ktoré vysvetľujú, čo je potrebné vyplniť
    • Zmysluplné popisy všetkých ikon a obrázkov
    • Zachovanie responzívneho dizajnu aj pri výraznom zväčšení textu
    • Jasná zrozumiteľnosť textových odkazov