Z bezpečnostných dôvodov budete čoskoro automaticky odhlásený.

Do odhlásenia zostáva minút a sekúnd.

#csrfToken()
EN

PRÁCA S mPOS

 

Ceníme si, že ste si za partnera vybrali ČSOB Banku.

Ponúkame riešenie, ktoré pozdvihne váš biznis.

 

  • Prvé kroky
  • Používanie mPOS
  • Android aplikácia
  • Časté otázky

Kuriérskou službou vám bol zaslaný mPOS terminál. Spustíte ho tlačidlom  .

Ak zariadenie nereaguje, pripojte ho na nabíjačku. Použite originálnu nabíjačku v balení. Počkajte 5 min. a pokúste sa terminál zapnúť.

Pre úspešnú aktiváciu postupujte podľa inštrukcií v aktivačnom e-maile, ktorý ste dostali po prevzatí mPOS-u kuriérom. Aktivačný e-mail obsahuje tzv. Admin heslo na pripojenie mPOS do siete Wi-Fi.

Štandardne je terminál nastavený na samostatné fungovanie bez Android aplikácie. Pri jeho prepojení postupujte podľa časti Android aplikácia.

Batériu terminálu odporúčame nabiť na min. 20 %. Terminál môžete používať, aj keď je pripojený na nabíjačku, nemá to negatívny vplyv na prevádzku mPOS.


Na vstup do nastavení je potrebné zadať Admin heslo, ktoré ste dostali v prílohe e-mailu po prevzatí mPOS terminálu.

Aktivácia mPOS terminálu
  1. Zvoľte položku „2 – NASTAVENIA“ – stlačením tlačidla „2“ na klávesnici.
  2. Zadajte Admin heslo. Potvrďte stlačením zeleného tlačidla na klávesnici.
Pripojenie do Wi-Fi siete
  1. Zvoľte položku „1 – PRIPOJENIE“ – stlačením tlačidla „1“ na klávesnici.
  2. Ďalej zvoľte položku „1 – WIFI“- stlačením tlačidla „1“ na klávesnici.
  3. Zobrazia sa dostupné siete Wi-Fi vo vašom okolí. Zvoľte vašu Wi-Fi sieť – stlačením čísla na klávesnici, ktorým je označená.
  4. Zadajte heslo svojej Wi-Fi siete (na zadanie alfanumerických znakov použite klávesnicu T9, ktorú nájdete v časti Ovládacie prvky mPOS alebo v prílohe aktivačného e-mailu).
  5. Potvrďte pomocou stlačenia zeleného tlačidla na klávesnici. Ste pripojený k zvolenej sieti WiFi (zobrazí sa vaša adresa IP).
  6. Na návrat do menu stlačte žlté tlačidlo. Na opustenie menu stlačte červené tlačidlo.

Klávesnica

Obsluha zariadenia sa vykonáva pomocou číselnej klávesnice. Ide o alfanumerickú klávesnicu určenú aj na zadávanie kombinácie znakov napríklad pre heslo alebo e-mailovú adresu.

Výber položky v menu sa vykonáva výberom konkrétneho čísla položky. Na potvrdenie, návrat, ukončenie a zapnutie/vypnutie zariadenia slúžia samostatné funkčné tlačidlá.

klavesnica mPOS

Pomôcka pre jednoduchšie použitie T9 klávesnice:

Tlačidlo Znaky
1 1.,|!|“@_
2 2abcABC?^
3 3defDEF;,
4 4ghiGHI+-
5 5jklJKL[ ]
6 6mnoMNO{ }
7 7pqrsPQRS
8 8tuvTUV*:
9 9wxyzWXYZ
0 0#$%&/( )=
Obrazovka

Horná časť obrazovky, tzv. stavový riadok má informatívny charakter. Obsahuje informácie o:

  • stave batérie – úroveň nabitia v percentách,
  • stave pripojenia k nabíjačke,
  • názve pripojeného bluetooth zariadenia (tablet, mobilný telefón),
  • pripojenom, spárovanom bluetooth zariadení,
  • stave pripojenia k Wi-Fi, úrovni signálu,
  • presnom čase.

Nabíjanie

Pre korektné fungovanie zariadenia odporúčame nabíjanie prostredníctvom pribaleného napájacieho zariadenia.

Terminál nabíjajte čo najčastejšie. Vždy, keď môžete, pripojte ho na nabíjačku.

Vhodné je udržiavať zariadenie nad 20 % kapacity batérie.

Voľba jazyka

mPOS má na obsluhu k dispozícii nastavenie dvoch jazykov. Štandardne je dodávané zariadenie v slovenskom jazyku.

Anglickú verziu si môžete nastaviť v časti „2-NASTAVENIA“ -> „4-VÝBER JAZYKA“ -> „1-ENGLISH“.

  1. Zvoľte položku „1 – BANKA“ – stlačením tlačidla „1“ na klávesnici.
  2. Ďalej položku „1 – PREDAJ“ – stlačením tlačidla „1“ na klávesnici.
  3. Zadajte sumu. Potvrďte pomocou stlačenia zeleného tlačidla na klávesnici.
  4. Zadanie variabilného symbolu preskočíte pomocou stlačenia červeného tlačidla na klávesnici. V prípade, ak chcete využiť možnosť zadania variabilného symbolu – v tomto kroku zadajte variabilný symbol a potvrďte ho stlačením zeleného tlačidla na klávesnici.
    (Ak sa vám v časovej lehote nepodarí zadať VS, mPOS zobrazí obrazovku na realizáciu transakcie platobnou kartou).
  5. Váš zákazník môže priložiť svoju platobnú kartu, vložiť ju zo zadnej strany terminálu alebo v dolnej časti prejsť kartou s magnetickým prúžkom. V prípade potreby si mPOS vyžiada zadanie PIN kódu – zákazník zadá svoj PIN kód.
    SposobyPlatby
  6. Zobrazí sa informácia o výsledku transakcie.
  7. Potvrdenku je možné zaslať formou SMS správy na telefónne číslo zákazníka. Na obrazovke sa zobrazí možnosť zaslať potvrdenku prostredníctvom SMS – zadajte telefónne číslo zákazníka. Ak zákazník nemá záujem o potvrdenku, stlačte červené tlačidlo na klávesnici a preskočte krok 8.
  8. Skontrolujte správnosť telefónneho čísla (na opravu stlačte žlté tlačidlo). Dvakrát potvrďte stlačením zeleného tlačidla na klávesnici. Potvrdenka bola odoslaná. Na opustenie menu stlačte červené tlačidlo.

Storno poslednej transakcie s potrebou zadať heslo:

  1. Zvoľte položku „1 – BANKA“ – stlačením tlačidla „1“ na klávesnici.
  2. Ďalej položku „2 – STORNO“ – stlačením tlačidla „2“ na klávesnici.
  3. Zadajte heslo pre storno (heslo pre storno je prednastavené na „00000“ – je možné ho zmeniť v nastaveniach).
    Potvrďte pomocou stlačenia zeleného tlačidla na klávesnici.
  4. Na obrazovke sa zobrazí posledná transakcia – skontrolujte správnosť informácií. Dvakrát potvrďte stlačením zeleného tlačidla na klávesnici.
  5. Zobrazí sa informácia o výsledku transakcie.
  6. Potvrdenku je možné zaslať formou SMS správy na telefónne číslo zákazníka. Na obrazovke sa zobrazí možnosť zaslať potvrdenku prostredníctvom SMS – zadajte telefónne číslo zákazníka. Ak zákazník nemá záujem o potvrdenku, stlačte červené tlačidlo na klávesnici a preskočte krok 8.
  7. Skontrolujte správnosť telefónneho čísla (na opravu stlačte žlté tlačidlo). Potvrďte pomocou stlačenia zeleného tlačidla na klávesnici. Potvrdenka bola odoslaná. Na opustenie menu stlačte červené tlačidlo.

V prípade potreby storna inej ako poslednej transakcie, resp. úpravy zrealizovanej transakcie:

  1. Zvoľte položku „1 – BANKA“ – stlačením tlačidla „1“ na klávesnici.
  2. Ďalej položku „3 – NÁVRAT“ – stlačením tlačidla „3“ na klávesnici.
  3. Zadajte heslo pre návrat (heslo pre návrat je prednastavené na „00000“ – je možné ho zmeniť v nastaveniach).
  4. mPOS vyžiada zadanie sumy transakcie, ktorá má byť vrátená.
  5. mPOS si vyžiada zadanie variabilného symbolu, ak ste ho zadali pri predaji.
  6. Obchodník následne priloží platobnú kartu zákazníka, ktorou bola vykonaná platba, na potvrdenie návratu.
  7. O výsledku je obchodník informovaný na displeji zariadenia.
  8. Aj v prípade návratovej transakcie je možné odoslať potvrdenie formou SMS držiteľovi karty.

  1. Zvoľte položku „1 – BANKA“ - stlačením tlačidla „1“ na klávesnici.
  2. Na zobrazenie ďalších položiek stlačte zelené tlačidlo na klávesnici.
  3. Zvoľte položku „6 – UZÁVIERKA“ - stlačením tlačidla „6“ na klávesnici.
  4. Zobrazí sa informácia o výsledku transakcie.
  5. Uzávierka bola automaticky odoslaná na predvolenú e-mailovú adresu, ktorú ste uviedli v Zmluve o akceptácii platobných kariet.
    Predvolenú e-mailovú adresu si môžete zmeniť v ktorejkoľvek pobočke ČSOB alebo v Android aplikácii.
  6. Na návrat stlačte žlté tlačidlo na klávesnici.
  7. Na opustenie menu stlačte červené tlačidlo na klávesnici.

Opätovné zaslanie potvrdenky poslednej transakcie realizovanej cez mPOS prostredníctvom SMS:

  1. Zvoľte položku „1 – BANKA“ -> „4 – KÓPIA“ -> „1 – POTVRDENKA“.
  2. Po zadaní telefónneho čísla a jeho potvrdení bude kópia odoslaná.

Opätovné odoslanie poslednej uzávierky na e-mail obchodníka:

  1. Zvoľte položku „1 – BANKA“ -> „4 – KÓPIA“ -> „2 – UZÁVIERKA“.
  2. Posledná uzávierka bude opätovne odoslaná na predvolený e-mail obchodníka.

Popri Uzávierke má obchodník možnosť vidieť aj tzv. Medzisúčet transakcií. Po voľbe položky „1–BANKA“ a položky „5–MEDZISÚČET“ bude medzisúčet odoslaný na predvolený mail obchodníka.

Realizácia Uzávierky nemá vplyv na zúčtovanie transakcií, je však kontrolou pre obchodníka o vykonaných transakciách na mPOS. Odporúča sa vykonávať uzávierku transakcií priebežne. V prípade, že sa na zariadení dlhodobo nerealizovala, môže vás mPOS vyzvať na jej spustenie.


Pre vstup do položky „2 – NASTAVENIE“ si zariadenie vyžaduje zadanie Admin hesla, ktoré ste dostali v rámci aktivačného e-mailu. Admin heslo odporúčame zmeniť.

V rámci položky „2 – NASTAVENIE“ nájdete možnosti:

  • „1 – PRIPOJENIE“ je určené na nastavenie Wi-Fi alebo iného prístupového bodu nevyhnutného na fungovanie zariadenia.
  • „2 – POTVRDENKA“ umožňuje zmenu prednastavenej e-mailovej adresy na zasielanie Medzisúčtu a Uzávierky.
  • „3 – METÓDA PLATBY“ je štandardne nastavená na platbu prostredníctvom mPOS voľba „1 – MPOS (MANUAL)“, v prípade záujmu spárovania mPOS s Android aplikáciou zvoľte možnosť „2 – ANDROID (Bluetooth)“.
  • „4 – VÝBER JAZYKA“ umožňuje zmenu jazyka. mPOS má nastavené položky a jednotlivé hlásenia v slovenskom jazyku.
    Druhou alternatívou pre obchodníka je nastavenie v anglickom jazyku voľba „1 – ENGLISH“.

Admin heslo

  • je zasielané v aktivačnom e-maile,
  • pre jednoduchšie používanie mPOS a vyššiu bezpečnosť odporúčame jeho zmenu,
  • Admin heslo je možné zmeniť voľbou „2 – NASTAVENIA“ -> „5 – ZMENA HESLA“ -> „3 – ADMIN HESLA“.

Pre vybrané operácie sú v mPOS nastavené ďalšie dve heslá, nevyhnutné pri realizovaní transakcií typu Storno transakcie a Návrat transakcie:

  • obchodníkovi sú tieto dve heslá nastavené na hodnotu 00000,
  • v prípade potreby je možné ich zmeniť voľbou „2 – NASTAVENIE“ -> „5 – ZMENA HESLA“ -> „1 – HESLO PRE STORNO“ alebo „2 – HESLO PRE NÁVRAT“. Na zmenu týchto hesiel je potrebné použiť Admin heslo.

mPOS terminál môžete ovládať aj prostredníctvom bezplatnej aplikácie pre OS Android, ktorú nájdete na Google Play pod názvom ČSOB mPOS. Pri realizácii platby cez Android aplikáciu, je potrebné nastaviť Metódu platby na voľbu „ANDROID (Bluetooth)“, podľa nižšie uvedeného návodu.


  1. Zvoľte položku „2 – NASTAVENIA“ - stlačením tlačidla „2“ na klávesnici.
  2. Zadajte Admin heslo, ktoré ste dostali v prílohe e-mailu.
  3. Potvrďte pomocou stlačenia zeleného tlačidla na klávesnici.
  4. Zvoľte položku „3 – METÓDA PLATBY“ – stlačením tlačidla „3“ na klávesnici.
  5. Ďalej položku „2 – ANDROID (Bluetooth)“ pre bluetooth – stlačením tlačidla „2“ na klávesnici.
  6. Na návrat stlačte červené tlačidlo na klávesnici.

  1. Otvorte nastavenia bluetooth na svojom zariadení (mobil, tablet).
  2. Zobrazí sa sériové číslo terminálu mPOS, v nájdených zariadeniach.
  3. Kliknutím na sériové číslo terminálu mPOS sa spustí proces párovania.
  4. Zariadenia sú teraz spárované.

Na aktiváciu je potrebné poznať Terminál ID a sériové číslo terminálu mPOS vo forme OBSXXXXX a FLXXXXXXXXXXX

Zobrazenie Terminál ID a sériového čísla
  1. Zvoľte položku „1 – BANKA“ – stlačením tlačidla „1“ na klávesnici. Na zobrazenie ďalších položiek stlačte zelené tlačidlo na klávesnici.
  2. Zvoľte položku „9 – INFORMÁCIE O TERMINÁLI“ – stlačením tlačidla „9“ na klávesnici.
  3. Zobrazí sa Terminál ID a sériové číslo terminálu mPOS.
Aktivácia aplikácie pre Android
  1. Otvorte aplikáciu mPOS na svojom zariadení (mobilný telefón/tablet).
  2. Zadajte Terminál ID a sériové číslo (zadávať veľkými písmenami) do aplikácie v mobilnom telefóne alebo tablete.
  3. Kliknite na „Aktivovať“ v mobilnom telefóne alebo tablete. Aplikácia je aktivovaná.

  1. Zvoľte položku „1 – BANKA“ – stlačením tlačidla „1“ na klávesnici.
  2. Ďalej položku „1 – PREDAJ“ – stlačením tlačidla „1“ na klávesnici.
  3. Zadajte sumu na Android zariadení (mobilný telefón/tablet). Potvrďte kliknutím na zelené tlačidlo na Android zariadení.
  4. Priložte platobnú kartu na mPOS terminál. Zobrazí sa informácia o výsledku transakcie.
  5. Potvrdenku je možné odoslať na e-mailovú adresu zákazníka, alebo formou SMS správy (vyberte si jednu z možností v Android aplikácii). Ak zákazník nemá záujem o potvrdenku, stlačte červené tlačidlo na klávesnici a preskočte krok 6.
  6. Zadajte e-mailovú adresu/telefónne číslo zákazníka (v Android aplikácii). Odošlite kliknutím na tlačidlo „ODOSLAŤ“.
  7. Zobrazí sa možnosť – Doklad pre obchodníka, môžete si odoslať kópiu potvrdenky na predvolenú e-mailovú adresu alebo telefónne číslo.

  1. Na termináli mPOS zvoľte položku „1 – BANKA“ – stlačením tlačidla „1“ na klávesnici.
  2. Na zobrazenie ďalších položiek stlačte zelené tlačidlo na klávesnici.
  3. Zvoľte položku „6 – UZÁVIERKA“ – stlačením tlačidla „6“ na klávesnici.
  4. Zobrazí sa informácia o výsledku transakcie.
  5. Uzávierku je možné odoslať na predvolenú e-mailovú adresu kliknutím na „Odoslať E-Mail“ v aplikácii pre Android.
  6. Odošlite kliknutím na tlačidlo „ODOSLAŤ“ (v Android aplikácii).
  7. Uzávierka bola odoslaná.

  1. V menu aplikácie zvoľte položku „História potvrdeniek“ (v Android aplikácii).
  2. Zo zoznamu potvrdeniek vyberte tú, ktorej kópiu chcete odoslať.
  3. Posunutím vľavo sa zobrazí možnosť odoslať potvrdenku znovu.
  4. Kliknite na „Odoslať znovu“ a zvoľte metódu odoslania cez e-mail alebo SMS.
  5. Zadajte e-mailovú adresu/telefónne číslo zákazníka.
  6. Odošlite kliknutím na „ODOSLAŤ“ (v Android aplikácii).
  7. Zobrazí sa možnosť – Doklad pre obchodníka, môžete si odoslať kópiu potvrdenky na predvolenú e-mailovú adresu alebo telefónne číslo.

 Tlačí mPOS aj potvrdenku o transakcii?

mPOS nemá zabudovanú tlačiareň potvrdeniek, ako pri štandardných POS termináloch. V prípade vyžiadania zo strany klienta je možné zaslať ju prostredníctvom SMS na klientom zadané telefónne číslo. Alternatívou je dokúpenie doplnkového zariadenia na tlač potvrdeniek.

 Ako budem mať prehľad o svojich transakciách?

Prvotný prehľad o transakciách je možné získať priamo z mPOS prostredníctvom medzisúčtu alebo uzávierky. Zároveň banka bude klienta informovať o zrealizovaných platbách prostredníctvom výpisov o transakciách – viď popis nižšie v časti Výpisy o transakciách.

 Koľko transakcií vydrží mPOS na jedno nabitie?

Ak sa dodržiavajú pravidlá starostlivosti o batériu a táto je udržiavaná v dobrej kondícii, zariadenie na jedno nabitie umožní zrealizovať 300 transakcií. V režime spánku – „standby“ – vydrží zariadenie 9 hodín.

 Aké sú pravidlá starostlivosti o batériu?

  1. Zabráňte častému vybitiu Li-Po batérie na 0 %. Má to negatívny vplyv na jej životnosť. Udržujte batériu nabitú nad 20 %.
  2. Odporúča sa využívať na nabíjanie prednostne dodávanú nabíjačku. V prípade použitia inej micro USB nabíjačky je dôležité dodržať nabíjacie napätie 5V a nabíjací prúd maximálne 1 A.
  3. Batéria nesmie byť vystavená extrémne nízkym a vysokým teplotám.
  4. Ak sa zariadenie dlhodobo nepoužíva je nutné batériu skladovať na chladnom mieste a nabiť/vybiť ju na 20 % kapacity. Skladovacia teplota by mala byť blízko 15 °C a vlhkosť menšia ako 75 %. Pre prípad samovoľného vybitia musí byť batéria skontrolovaná každé 3 mesiace a nabitá na 20 % kapacity.

 Ako postupovať, ak sa mPOS nevie pripojiť k Wi-Fi?

  1. Reštartujte svoj Wi-Fi router aj mPOS.
  2. Ak reštart nepomôže, skúste v menu („2 – NASTAVENIA“ -> „1 – PRIPOJENIE“ -> „1 – WIFI“) vyhľadať dostupné Wi-Fi siete a prihláste sa znova do svojej Wi-Fi siete.
  3. Ak nebudú nájdené žiadne siete, alebo sa terminál nedokáže pripojiť k vašej Wi-Fi sieti, obráťte sa na správcu svojej siete. Skontrolujte Wi-Fi router a nastavenia zabezpečenia.

Terminál nie je možné pripojiť k verejnej alebo inak nezabezpečenej WiFi sieti.

Podporované typy zabezpečenia:

  • WPA2 + AES,
  • WPA + AES,
  • WPA + TKIP/AES,
  • WPA + TKIP.

Nepodporované typy zabezpečenia:

  • WEP,
  • Open Network (no security).

Stiahnite si zoznam chybových hlásení spolu s postupom ich riešenia.

Chybové hlásenia

Transakcie realizované na mPOS termináli sa pripisujú (kreditujú) na účet obchodníka spravidla v nasledujúci pracovný deň.

Jednotlivé transakcie sú zosúčtované podľa kartových asociácií – VISA alebo MasterCard. Poplatok za transakciu vo forme provízie je odpísanou (debetnou) položkou na účte obchodníka.


Banka poskytuje obchodníkom elektronické výpisy o transakciách realizovaných cez mPOS terminál. Zasielané sú na dohodnutú e-mailovú adresu vo frekvencii podľa zmluvy – denne, týždenne alebo mesačne.

Štandardne sú výpisy zasielané v PDF formáte.

Vo výpise sú jednotlivé transakcie zoradené podľa POS terminálov a kartových asociácií VISA alebo MasterCard. Zároveň sú zosúčtované a ako sumárna položka sa pripisujú - kreditujú (prípadne odpisujú - debetujú) na účet obchodníka.

Pole Variabilný symbol môže obsahovať jeden alebo dva údaje:

  • Prvý údaj: je to údaj zosúčtovaných platieb za MC/VISA platby, ktorý je prenášaný do transakcií na účet obchodníka ako variabilný symbol.
  • Druhý údaj: toto číslo je uvedené len v prípade, že si obchodník pri platbe cez mPOS zadával variabilný symbol (napr. číslo faktúry).

Vzor výpisu 1 – ak obchodník nezadáva pri platbe cez mPOS variabilný symbol:

klavesnica mPOS1

Vzor výpisu 2 – v poli variabilný symbol sú dva údaje – ak obchodník zadáva pri platbe cez mPOS variabilný symbol:

klavesnica mPOS2

Kontaktujte nás

V prípade akýchkoľvek otázok ohľadne mPOS terminálu (technické otázky, prevádzka, servis alebo záujem o mPOS).

0850 111 777

Kontrola transakcií a ich zúčtovania, reklamácie:
akceptaciakariet@csob.sk